Biuletyn Informacji Publicznej  Radzymin  www.archiwum.radzymin.bip.gmina.pl
RODO - ochrona danych
MENU PODMIOTOWE
Dane
Og艂oszenia i Komunikaty
Tablica og艂osze艅
Obwieszczenia Marsza艂ka, Starosty, Burmistrza, W贸jta
Obwieszczenia, Zawiadomienia i Postanowienia Wojewody
Obwieszczenia Ministr贸w
Rada Miejska
Rada Miejska
Interpelacje i zapytania Radnych
Dy偶ury Radnych
Komisje Rady
Posiedzenia Komisji Rady Miejskiej
Sesje Rady Miejskiej
Uchwa艂y Rady
Projekty Uchwa艂
Protoko艂y z Sesji
Radni Powiatowi
Uchwa艂y RIO w Warszawie
Statut Gminy
Instytucje doradcze
M艂odzie偶owa Rada Gminy Radzymin
Rada Sportu
Urz膮d Miasta
Urz膮d Miasta i Gminy
° Regulamin Organizacyjny
° Regulamin Pracy
° Regulamin Wynagradzania
° Regulamin Zak艂adowego Funduszu 艢wiadcze艅 Socjalnych
° Regulamin okresowej oceny pracownik贸w samorz膮dowych
° Regulamin zasad i warunk贸w podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownik贸w
° Regulamin zasad korzystania z pojazd贸w s艂u偶bowych
° Regulamin s艂u偶by przygotowawczej
° Regulamin Naboru
° Polityka Antymobbingowa
° Kodeks Etyki
° Skargi i wnioski
° Referaty i Sam. Stanowiska Pracy w Urz臋dzie
° Ewidencje, rejestry, archiwa
° Nagrody, certyfikaty, wyr贸偶nienia
Burmistrz
Zarz膮dzenia Burmistrza
Zarz膮dzenia Szefa Obrony Cywilnej
I Zast臋pca Burmistrza
II Zast臋pca Burmistrza
Sekretarz
Skarbnik
Audyt Wewn臋trzny
Informacje o kontrolach
Oferty Pracy w Urz臋dzie
J臋zyk migowy w Urz臋dzie
Akty prawa miejscowego
Akty prawa miejscowego
Finanse
Komunikaty i Og艂oszenia
Wnioski i druki do pobrania
Bud偶et
Mienie gminy
Wykonanie Bud偶etu
Podatki i op艂aty
Sprawozdania finansowe
Raporty o stanie
Wieloletnia Prognoza Finansowa
Centralny Rejestr Um贸w
Zam贸wienia Publiczne
Plan post臋powa艅
Zam贸wienia publiczne o warto艣ci powy偶ej 30 tys. EURO
Zam贸wienia publiczne o warto艣ci nieprzekraczaj膮cej 30 tys. EURO
Platforma zakupowa dla wykonawc贸w Gminy Radzymin
Przetargi Nieruchomo艣ci
Og艂oszenia o przetargach
Wyniki przetarg贸w
MENU PRZEDMIOTOWE
Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
Obwieszczenia i Og艂oszenia
Studium Uwarunkowa艅 i Kierunk贸w Zagospodarowania Przestrzennego
Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
System Informacji Przestrzennej
Programy, strategie
Strategia rozwoju
Program Rewitalizacji Gminy Radzymin na lata 2016-2023
Inne programy
Ochrona 艢rodowiska
Komunikaty, Og艂oszenia i Informacje
Akty prawa miejscowego
Wnioski do pobrania
Ochrona zwierz膮t
Eko Patrol
Ochrona przyrody
Gospodarka wodna i melioracje
Plan Gospodarki Niskoemisyjnej
Gospodarka Odpadami Komunalnymi
Edukacja Ekologiczna
Ekoportal
Profilaktyka uzale偶nie艅
Og艂oszenia o konkursach
Wyniki konkurs贸w
Organizacje pozarz膮dowe
Komunikaty, Og艂oszenia i Informacje
Og艂oszenia o Konkursach
Program wsp贸艂pracy
Konsultacje Programu Wsp贸艂pracy
Sprawozdania i protoko艂y
Zasady rozliczania przyznanej dotacji
Kontrola realizacji zada艅 publicznych
Formularze
Akty Prawne
Baza danych o organizacjach pozarz膮dowych
Rejestr organizacji, kt贸re otrzyma艂y dofinansowanie
Adresy internetowe
Baza Reprezentant贸w NGO
Centrum Aktywno艣ci Spo艂ecznej
Nagrody Sportowe
Klauzula informacyjna RODO
Og艂oszenia i komunikaty
Formularze
Akty prawne
Ma艂e Granty
Ma艂e granty
Formularze "ma艂ych grant贸w"
Informacja o z艂o偶eniu oferty
Wykaz z艂o偶onych ofert
Og艂oszenia o udzieleniu dotacji
Inicjatywa Lokalna
Klauzula informacyjna Rodo
O inicjatywie lokalnej
Formularze do pobrania
Akty prawne
Zaproszenie do udzia艂u w konsultacjach
Sprawozadanie z konsultacji spo艂ecznych
Wykaz wniosk贸w przyj臋tych do realizacji
Zrealizowane inicjatywy lokalne
Konsultacje spo艂eczne
Zaproszenia, og艂oszenia o konsultacjach spo艂ecznych
Uchwa艂y w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
Protoko艂y i sprawozdania z przeprowadzonych konsultacji
Projekt 鈥濶owa jako艣膰 konsultacji spo艂ecznych w planowaniu przestrzennym鈥
Radzymi艅ski Bud偶et Obywatelski
Radzymi艅ski Bud偶et Obywatelski na 2019 rok
Radzymi艅ski Bud偶et Obywatelski na 2018 rok
Radzymi艅ski Bud偶et Obywatelski na 2017 rok
Radzymi艅ski Bud偶et Obywatelski na 2016 rok
Jednostki, so艂ectwa, sp贸艂ki
So艂ectwa
Jednostki organizacyjne
Sp贸艂ki Komunalne
O艣wiadczenia maj膮tkowe
O艣wiadczenia maj膮tkowe
Informacja publiczna
Dost臋p do informacji publicznej
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Ograniczenia w dost臋pie do informacji
Centralne Repozytorium Informacji Publicznej
Petycje
Petycje
Inne
Nieodp艂atna pomoc prawna
Decydujmy razem
Informacje dla rolnik贸w
Informacje dla przedsi臋biorc贸w
Inwestycje Gminne
Osi膮gni臋cia i nagrody
Kapita艂 Ludzki - Narodowa Strategia Sp贸jno艣ci
Wybory, Referenda
Wybory, Referenda
E-ADMINISTRACJA
Jak za艂atwi膰 spraw臋 w Urz臋dzie
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Sprawd藕 stan sprawy
Serwis
Skrzynka Podawcza 2
S艂ownik skr贸t贸w
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obs艂ugi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Urz膮d Miasta i Gminy > Referaty i Sam. Stanowiska Pracy w Urz臋dzie strona g艂贸wna 

Referaty i Sam. Stanowiska Pracy w Urz臋dzie

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. RELACJI INWESTORSKICH I KOMUNIKACJI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Piotr Chary艂o Inspektor 26 22 6676777


Do zakresu dzia艂ania Samodzielnego Stanowiska ds. Relacji Inwestorskich  i Komunikacji nale偶y w szczególno艣ci:

1) aktywne pozyskiwanie inwestorów a w tym m.in. nawi膮zywanie i utrzymywanie relacji z potencjalnymi i obecnymi w Gminie Radzymin,
2) pe艂nienie funkcji redaktora naczelnego gminnego biuletynu  informacyjnego „Radzyminiak” oraz udzielanie pomocy przy wydawaniu innych publikacji gminnych,
3) udzielanie wsparcia przy planowaniu i realizacji dzia艂a艅 promocyjnych w szczególno艣ci pracownikom referatu Promocji i Informacji,
4) budowanie trwa艂ych i dobrych relacji z mediami, w szczególno艣ci lokalnymi,
5) na zlecenie burmistrza – reprezentowanie go w kontaktach z mediami,
6) prowadzenie szkole艅 i udzielanie wsparcia pracownikom urz臋du z zakresu technik obs艂ugi klienta zewn臋trznego, a tak偶e z zakresu wzajemnych relacji w pracy urz臋dników (klient wewn臋trzny),
7) pozyskiwanie, pod nadzorem kierownika Referatu Partycypacji i Polityki Spo艂ecznej, partnerów do wspó艂pracy przy realizacji programu Radzymi艅ska Karta Mieszka艅ca,
8) wsparcie kadry kierowniczej w diagnozowaniu potrzeb z zakresu podnoszenia poziomu umiej臋tno艣ci interpersonalnych (tzw. „mi臋kkich”) oraz przeprowadzanie z tego zakresu szkole艅,
9) kompletowanie i przechowywanie dokumentów z zakresu swojego stanowiska pracy zgodnie z wymogami archiwizacyjnymi, 
10) sporz膮dzanie sprawozda艅 i statystyki z zakresu wykonywanych zada艅

 
Informacj zaktualizowano 2017-12-19 08:43:55, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska - Kierownik referatu OgO

AUDYTOR WEWN臉TRZNY
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Arkadiusz Godula Audytor Wewn臋trzny 35 22 6676858

 
Do zakresu dzia艂ania Audytora Wewn臋trznego nale偶y:

-  wykonywanie systematycznej oceny kontroli zarz膮dczej oraz czynno艣ci doradcze, w szczególno艣ci adekwatno艣ci, skuteczno艣ci i efektywno艣ci kontroli zarz膮dczej oraz czynno艣ci doradczych w sposób zgodny z:
a) przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
b) przepisami rozporz膮dzenia Ministra Finansów z dnia 4 wrze艣nia 2015 r. w sprawie audytu wewn臋trznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu ,
c) standardami audytu wewn臋trznego dla jednostek sektora finansów publicznych.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-26 13:09:59, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska

BIURO POZYSKIWANIA 艢RODKÓW ZEWN臉TRZNYCH
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Emilia Kami艅ska Kierownik 36 22 6676844
Marta Tumankiewicz Inspektor  31 22 6676845
Dominika Paciorek Pomoc Administracyjna 31 22 6676846

 

Do zakresu dzia艂ania Samodzielnego Stanowiska ds. Pozyskiwania 艢rodków Zewn臋trznych nale偶y w szczególno艣ci:

1) bie偶膮ce monitorowanie dzia艂a艅 zewn臋trznych i dost臋pno艣ci funduszy umo偶liwiaj膮cych pozyskiwanie 艣rodków pozabud偶etowych krajowych i zagranicznych, w tym Unii Europejskiej;
2) analiza mo偶liwo艣ci finansowania projektów z programów europejskich i pozaeuropejskich;
3) pozyskiwanie i gromadzenie danych niezb臋dnych do w艂a艣ciwego opracowywania wniosków, w tym danych charakteryzuj膮cych spo艂eczno - gospodarczy rozwój gminy Radzymin, danych dotycz膮cych bud偶etu, projektów inwestycyjnych, itp.;
4) przygotowywanie, przy wspó艂pracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urz臋du i jednostkami organizacyjnymi Gminy, wniosków aplikacyjnych i koordynacja ich bie偶膮cej obs艂ugi – w zakresie adekwatnym do charakteru realizowanych dzia艂a艅;
5) opracowywanie merytoryczne opinii i za艂膮czników do wniosków o dofinansowanie;
6) bie偶膮ca obs艂uga administracyjna projektu pod wzgl臋dem przep艂ywu dokumentów;
7) prowadzenie pe艂nej dokumentacji dotycz膮cej pozyskiwania funduszy od chwili przygotowywania wniosku do rozliczenia - prowadzenie projektu dokumentacji finansowo - rozliczeniowej w zakresie pozyskiwanych 艣rodków unijnych, w tym przygotowywanie sprawozda艅, sporz膮dzanie wniosków o p艂atno艣膰, harmonogramów p艂atno艣ci i rozlicze艅, rozliczanie ko艅cowe projektów;
8) koordynowanie prac zespo艂u realizuj膮cego dany projekt finansowany z udzia艂em 艣rodków zewn臋trznych;
9) wspó艂praca z odpowiednimi organami administracji rz膮dowej i samorz膮dowej, agencjami, funduszami, a tak偶e z sektorem spo艂ecznym i gospodarczym w celu pozyskiwania 艣rodków pozabud偶etowych.

 
Informacj zaktualizowano 2018-03-27 14:39:00, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska - Kierownik Referatu Og贸lnoorganizacyjnego

BIURO RADY MIEJSKIEJ
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Ewa Wojcieszkiewicz Kierownik 26 22 6676840
Ewa Kowalska Inspektor  26 22 6676841

 

Do zakresu dzia艂ania Biura Rady nale偶y:

1) wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z wyborami do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego, rady miejskiej, organów samorz膮du mieszka艅ców oraz referendum;
2) obs艂uga kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczno-prawna rady i jej organów przy wspó艂pracy z radc膮 prawnym, a w tym organizacyjne przygotowanie sesji oraz posiedze艅 komisji, opracowywanie materia艂ów z obrad oraz prowadzenie rejestrów uchwa艂 i wniosków, przekazywanie ich burmistrzowi;
3) zapewnienie prawid艂owego przygotowania przez odpowiedzialnych pracowników materia艂ów na sesje i posiedzenia komisji;
4) przedk艂adanie uchwa艂 rady burmistrzowi;
5) wspó艂dzia艂anie z przewodnicz膮cymi w艂a艣ciwych komisji rady, w szczególno艣ci w zakresie zapewnienia udzia艂u komisji w przygotowaniu projektów wa偶niejszych uchwa艂, przepisów prawa miejscowego, koordynacji planów kontroli realizacji uchwa艂 oraz wspó艂uczestniczenia w czynno艣ciach kontrolnych organów kontroli pa艅stwowej i spo艂ecznej;
6) prowadzenie ewidencji radnych oraz czuwanie nad zabezpieczeniem ich praw;
7) opracowywanie na zlecenie przewodnicz膮cego rady informacji, ocen, wniosków dla potrzeb rady lub jej organów;
8) opracowywanie planów spotka艅 radnych z wyborcami oraz dy偶urów radnych dla przyjmowania wniosków, uwag i skarg wyborców;
9) prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli, które wp艂ywaj膮 na adres rady lub jej organów, podejmowanie dzia艂a艅 dla ich rozpatrzenia przez kompetentne organy;
10) podejmowanie w zakresie zleconym przez przewodnicz膮cego rady czynno艣ci zmierzaj膮cych do zapewnienia wspó艂dzia艂ania rady z organizacjami dzia艂aj膮cymi na terytorium gminy;
11) wspó艂dzia艂anie w zakresie ustalonym przez przewodnicz膮cego rady w planowaniu i organizowaniu konsultacji spo艂ecznych oraz podawaniu ich wyników do wiadomo艣ci publicznej;
12) udzia艂 w przygotowywaniu projektów wyst膮pie艅 przewodnicz膮cego rady oraz przewodnicz膮cych komisji rady;
13) organizowanie i obs艂uga narad i spotka艅 zwo艂ywanych przez przewodnicz膮cego rady;
14) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyga艣ni臋ciem mandatów radnych, zmianami w sk艂adzie osobowym rady lub jej organów;
15) za艂atwianie spraw zwi膮zanych ze skargami, wnioskami i petycjami adresowanymi do Rady Miejskiej zgodnie z wewn臋trznymi regulacjami;
16) przekazywanie do publikacji i aktualizowanie na stronie www.bip.radzymin.pl informacji publicznych z zakresu dzia艂alno艣ci Rady Miejskiej a w szczególno艣ci: projektów uchwa艂 RM, uchwa艂 RM, informacji o radnych miejskich, terminach i miejscach ich dy偶urów itp.;
17) rejestracja komitetów spo艂ecznych;
18) promocja dzia艂alno艣ci rady;
19) wykonywanie innych prac zleconych przez przewodnicz膮cego rady;
20) wykonywanie innych zada艅 zwi膮zanych z realizacj膮 ustawy o samorz膮dzie gminnym oraz uchwa艂 rady i decyzji burmistrza;
21) naliczanie diet dla so艂tysów i radnych.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 11:59:23, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

BIURO WINDYKACJI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Anna Gzowska Kierownik 18 22 6676818
Jolanta Wi臋ch Podinspektor  18 22 6676819
Magdalena Gawro艅ska Podinspektor 18 22 6676820

 

Do zakresu dzia艂ania Biura Windykacji nale偶y:

1) bie偶膮ca weryfikacja zaleg艂o艣ci podatkowych;
2) bie偶膮ca weryfikacja zaleg艂o艣ci niepodatkowych;
3) windykacja nale偶no艣ci z tytu艂u podatków, op艂at lokalnych i innych nale偶no艣ci, do których stosuje si臋 przepisy o zobowi膮zaniach podatkowych;
4) windykacja nale偶no艣ci cywilnoprawnych;
5) windykacja nale偶no艣ci publicznoprawnych;
6) wpis i aktualizacja wpisu d艂u偶ników do krajowego rejestru d艂ugów oraz rejestru d艂u偶ników;
7) przeprowadzanie rozmów i negocjacji z d艂u偶nikami w zakresie ostatecznego terminu sp艂aty nale偶no艣ci wraz z odsetkami, przed podj臋ciem czynno艣ci zmierzaj膮cych do przymusowego wyegzekwowania nale偶no艣ci;
8) prowadzenie teczek windykacyjnych zawieraj膮cych dokumenty dotycz膮ce przebiegu prowadzonego post臋powania o przymusowe wyegzekwowanie nale偶no艣ci wobec poszczególnych d艂u偶ników;
9) wnioskowanie o umorzenie nie艣ci膮galnych nale偶no艣ci pieni臋偶nych, po uprzednim uzyskaniu opinii prawnej;
10) sporz膮dzanie planów i raportów dotycz膮cych realizacji czynno艣ci windykacyjnych;
11) zabezpieczenie zaleg艂o艣ci podatkowej poprzez wpis do ksi臋gi wieczystej.

 
Informacj zaktualizowano 2019-02-05 15:34:43, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

BIURO ZAMÓWIE艃 PUBLICZNYCH
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Malwina Parandyk Kierownik 21 22 6676834
Hanna Nowicka Inspektor 21 22 6676835
Barbara Murawska Inspektor 21 22 6676834

  
Do zakresu dzia艂ania Biura Zamówie艅 Publicznych nale偶y:

1) udzia艂 w wykonywaniu zada艅 i czynno艣ci w zakresie formalno-prawnego przygotowywania i przeprowadzania post臋powa艅 o udzielanie zamówie艅 publicznych, zgodnie z zasadami i trybami okre艣lonymi w ustawie Prawo zamówie艅 publicznych oraz w wewn臋trznych regulaminach;
2) koordynowanie oraz nadzorowanie pracy komórek organizacyjnych w zakresie udzielania zamówie艅 publicznych;
3) udzielanie kierownikom oraz pracownikom instrukta偶y w zakresie procedur udzielania zamówie艅 publicznych;
4) analiza stosowanych procedur zamówie艅 publicznych i przedk艂adanie burmistrzowi oraz kierownikom propozycji zmian;
5) prowadzenie centralnej ewidencji udzielanych zamówie艅 publicznych w urz臋dzie;
6) opracowywanie analiz, ocen i informacji dotycz膮cych powierzonych zada艅;
7) informowanie burmistrza i kierowników komórek organizacyjnych o zmianach w przepisach dotycz膮cych zamówie艅 publicznych;
8) wykonywanie zada艅 z zakresu zamówie艅 publicznych okre艣lonych dla stanowiska w wewn臋trznych regulaminach urz臋du.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 11:38:10, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

PION OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Zbigniew Ko艂odziejski   25 22 6676837

 

Do zakresu dzia艂ania Pionu Ochrony Informacji Niejawnych nale偶y szczególno艣ci:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowania 艣rodków bezpiecze艅stwa fizycznego;
2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których s膮 przetwarzane informacje niejawne;
3) zarz膮dzanie ryzykiem bezpiecze艅stwa informacji niejawnych, w szczególno艣ci szacowanie ryzyka;
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
5) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie jego realizacji;
6) prowadzenie szkole艅 w zakresie ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie zwyk艂ych post臋powa艅 sprawdzaj膮cych oraz kontrolnych post臋powa艅 sprawdzaj膮cych;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych, które posiadaj膮 uprawnienia do dost臋pu do informacji niejawnych;
9) prowadzenie kancelarii materia艂ów zastrze偶onych;
10) Pionem ochrony kieruje podleg艂y bezpo艣rednio Burmistrzowi pe艂nomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, z którym nawi膮zana jest umowa cywilno-prawna lub stosunek pracy;
11) Kancelari臋 materia艂ów zastrze偶onych prowadzi Kierownik Referatu Ogólnoorganizacyjnego, który w tym zakresie podlega pe艂nomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych;
12) Zadania administratora systemu komputerowego przystosowanego do przetwarzania informacji niejawnych pe艂ni wyznaczony przez Burmistrza pracownik Urz臋du, który w tym zakresie podlega pe艂nomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 12:06:44, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT BUDOWY I UTRZYMANIA DRÓG
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Marcin Sojecki Kierownik 6 22 6676882
Marlena Kondratczyk Zast臋pca Kierownika  6 22 6676889
Rafa艂 Zygartowicz Podinspektor 10 22 6676890
Kordian Py艣kiewicz Podinspektor 10 22 6676874
Kamila Wnuk Podinspektor 10 22 6676875  


Do zakresu dzia艂ania Referatu Budowy i Utrzymania Dróg nale偶膮 sprawy zwi膮zane z gminnymi drogami i mostami, w tym w szczególno艣ci:

1) planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zada艅 inwestycyjnych;
2) udzia艂 w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i w opracowaniu, aktualizacji oraz zatwierdzaniu planów inwestycyjnych gminy;
3) uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalaj膮cych na wykonanie robót;
4) koordynowanie spraw zwi膮zanych z ocen膮 i zatwierdzeniem projektów technicznych;
5) przygotowywanie umów lub pe艂nomocnictw z zakresu obowi膮zków i odpowiedzialno艣ci dla inspektora nadzoru inwestorskiego;
6) udzia艂 w przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych o uzyskanie 艣rodków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabud偶etowych;
7) wykonywanie funkcji inwestora bezpo艣redniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwa艂y rady i finansowanych z bud偶etu gminy;
8) koordynowanie dzia艂a艅 zwi膮zanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 7;
9) przekazywanie do u偶ytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez:
a) sprawdzenie kalkulacji przedk艂adanych przez wykonawc臋,
b) sporz膮dzanie ko艅cowych zestawie艅 kosztów realizacji inwestycji i remontów,
c) wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy nale偶nych odszkodowa艅 lub kar umownych,
d) przekazywanie inwestycji do u偶ytkowania,
e) organizowanie lub udzia艂 w przegl膮dach gwarancyjnych;
10) wykonywanie zada艅 zarz膮dcy dróg gminnych okre艣lonych w przepisach o drogach publicznych, w szczególno艣ci:
a) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
b) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
c) utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów in偶ynierskich, urz膮dze艅 zabezpieczaj膮cych ruch i innych urz膮dze艅 zwi膮zanych z drog膮,
d) prowadzenie spraw zwi膮zanych z utrzymaniem o艣wietlenia drogowego,
e) realizacja zada艅 w zakresie in偶ynierii ruchu,
f) koordynacja robót drogowych,
g) nadzór nad zimowym utrzymaniem i oczyszczaniem dróg,
h) utrzymanie i konserwacja rowów zlokalizowanych w pasach drogowych;
11) utrzymanie czysto艣ci i porz膮dku na drogach publicznych i na innych terenach nale偶膮cych do gminy poprzez:
a) zbieranie i pozbywanie si臋 odpadów zgromadzonych w urz膮dzeniach do tego przeznaczonych i utrzymanie tych urz膮dze艅 w odpowiednim stanie sanitarnym, porz膮dkowym i technicznym,
b) uprz膮tanie i pozbywanie si臋 b艂ota, 艣niegu, lodu i innych zanieczyszcze艅.

 
Informacj zaktualizowano 2018-11-02 13:15:55, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska - Kierownik Referatu OgO

REFERAT GEODEZJI I GOSPODARKI GRUNTAMI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2    e-mail: geodezja@radzymin.pl

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Anna Berta Kierownik 21 22 6676829
Marta Ziarkowska Inspektor 21 22 6676831
Ewa Ga艂ecka Referent 21 22 6676831  
Maria Kurek Inspektor 21 22 6676832
Agnieszka Wo艂ynko Inspektor 21 22 6676830  

Ewa Olszyna

Inspektor 32 22 6676833

Ma艂gorzata Petrulewicz

Podinspektor  21 22 6676830  

 
Do zakresu dzia艂ania Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami nale偶y w szczególno艣ci
:

1) ewidencja nieruchomo艣ci – mienie gminne;
2) inwentaryzacja nieruchomo艣ci;
3) oszacowywanie warto艣ci i wycena nieruchomo艣ci;
4) regulacja stanu prawnego nieruchomo艣ci;
5) przejmowanie nieruchomo艣ci na w艂asno艣膰 gminy;
6) wykonywanie, ograniczanie, pozbawianie praw do nieruchomo艣ci oraz zwrot nieruchomo艣ci;
7) zakup nieruchomo艣ci;
8) znoszenie wspó艂w艂asno艣ci nieruchomo艣ci;
9) komunalizacja mienia Skarbu Pa艅stwa;
10) przekszta艂canie prawa u偶ytkowania wieczystego w prawo w艂asno艣ci;
11) rozgraniczanie nieruchomo艣ci;
12) podzia艂 nieruchomo艣ci;
13) scalanie nieruchomo艣ci;
14) odszkodowania za nieruchomo艣ci przej臋te pod drogi publiczne;
15) sprzeda偶 nieruchomo艣ci;
16) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wykonywaniem prawa pierwokupu;
17) oddawanie nieruchomo艣ci w u偶ytkowanie wieczyste;
18) rozwi膮zywanie i wygaszanie umów u偶ytkowania wieczystego;
19) op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste;
20) oddawanie nieruchomo艣ci w trwa艂y zarz膮d;
21) przekazywanie nieruchomo艣ci do korzystania, w tym w dzier偶aw臋 lub najem;
22) przekazywanie nieruchomo艣ci na cele szczególne;
23) s艂u偶ebno艣ci gruntowe;
24) u偶yczanie nieruchomo艣ci;
25) zezwalanie na zak艂adanie, przeprowadzanie i wykonywanie na nieruchomo艣ciach urz膮dze艅 technicznych;
26) nadzór nad zarz膮dzaniem gruntami wspólnot gruntowych;
27) numeracja porz膮dkowa nieruchomo艣ci;
28) naliczanie jednorazowych op艂at z tytu艂u wzrostu warto艣ci nieruchomo艣ci spowodowanego uchwaleniem nowego planu zagospodarowania przestrzennego;
29) naliczanie op艂at adiacenckich;
30) prowadzenie spraw s膮dowych przed s膮dami powszechnymi i administracyjnymi;
31) przeprowadzanie post臋powa艅 w zakresie zamówie艅 publicznych dla potrzeb referatu;
32) wspó艂praca z Biurem Windykacji;
33) przygotowanie i realizacja uchwa艂 nadania nazw ulic.

 
Informacj zaktualizowano 2018-09-21 13:49:08, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ i MIESZKANIOWEJ
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Marta Godlewska Kierownik 9  22 6676885
El偶bieta Urbanowicz Inspektor  9 22 6676878
Martyna Pl膮ska Inspektor 9 22 6676880
Wojciech Ró偶a艅ski Inspektor   22 6676883
Dominika Zenik Podinspektor  9 22 6676880  
         
Aleksander Chojnacki  Robotnik gospodarczy      
Jerzy Bia艂kowski  Robotnik gospodarczy      
Zbigniew Buta  Robotnik gospodarczy      
Dariusz Jaskólski Robotnik gospodarczy      
Ryszard Lewandowski Robotnik gospodarczy      
Józef Szyma艅ski Robotnik gospodarczy      
Cezary Rosa Robotnik gospodarczy      
Jan Rasi艅ski Robotnik gospodarczy      
Janusz Ko藕lik Robotnik gospodarczy      
Robert Wi臋cek Robotnik gospodarczy      

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej nale偶y w szczególno艣ci:

1) planowanie, przygotowywanie, realizacja i rozlicza nie bie偶膮cych zada艅 remontowych w zakresie:
a) urz膮dze艅 sportowo –rekreacyjnych;
b) budownictwa komunalnego.
2) koordynowanie spraw zwi膮zanych z ocen膮 i zatwierdzeniem projektów technicznych;
3) utrzymanie czysto艣ci i porz膮dku terenach nale偶膮cych do gminy z wy艂膮czeniem dróg publicznych poprzez;
a) zbieranie i pozbywanie si臋 odpadów zgromadzonych w urz膮dzeniach do tego przeznaczonych i utrzymanie tych urz膮dze艅 w odpowiednim stanie sanitarnym, porz膮dkowym i technicznym;
b) uprz膮tanie i pozbywanie si臋 b艂ota, 艣niegu, lodu i innych zanieczyszcze艅;
4) bie偶膮ce utrzymanie placów i skwerów;
5) bie偶膮ce utrzymanie i konserwacja zieleni miejskiej;
6)  bie偶膮ce utrzymanie gminnych placów zabaw;
7) konserwacja i bie偶膮ce utrzymanie w czysto艣ci wiat przystankowych, koszy parkowych, s艂upów og艂oszeniowych itp.;
8) prowadzenie spraw zwi膮zanych z transportem zbiorowym i funkcjonowaniem komunikacji publicznej;
9) utrzymanie we w艂a艣ciwym stanie mogi艂 zbiorowych poleg艂ych 偶o艂nierzy na Cmentarzu Poleg艂ych i innych osób bior膮cych udzia艂 w walkach oraz pozosta艂ych miejsc pami臋ci narodowej;
10) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem targowiska miejskiego;
11) prowadzenie spraw w zakresie ochrony zabytków i opieka nad zabytkami z wy艂膮czeniem prowadzenia gminnej ewidencji zabytków oraz gminnego programu opieki nad zabytkami;
12)  prowadzenie spraw zwi膮zanych z zaopatrzeniem w energi臋 elektryczn膮, ciep艂o i paliwa gazowe, sporz膮dzanie za艂o偶e艅 i planów w tym zakresie, wspó艂praca z przedsi臋biorstwami energetycznymi;
13) kierowanie pracami w zakresie przejmowania budynków komunalnych, ich eksploatacji oraz odbioru po wykonaniu napraw i remontów przez wykonawców;
14) tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorz膮dowej oraz zapewnienie, w miar臋 mo偶liwo艣ci gminy, lokali socjalnych i lokali zamiennych, a tak偶e zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach;
15) wspó艂dzia艂anie z organami terenowej administracji pa艅stwowej, organizacjami spo艂ecznymi, ogniwami samorz膮du mieszka艅ców oraz innymi zarz膮dcami budynków mieszkalnych na terenie gminy;
16) wspó艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi specjalistycznymi przedsi臋biorstwami celem zapewnienia sprawnego funkcjonowania dostaw gazu, energii elektrycznej, wodno –kanalizacyjnej, wywozu nieczysto艣ci, czyszczenia przewodów kominowych itp.;
17)  organizowanie opracowania planów rzeczowo – finansowych w zakresie dzia艂alno艣ci remontowo – budowlanej w administrowanych budynkach oraz kierowanie pracami zwi膮zanymi z ustalaniem stanu technicznego zasobów mieszkaniowych;
18) prowadzenie spraw zwi膮zanych z modernizacj膮, renowacj膮 i rewitalizacj膮 budynków komunalnych;
19) prowadzenie spraw zwi膮zanych z bie偶膮cymi remontami oraz konserwacj膮 w budynkach urz臋du;
20) okresowa kontrola stanu technicznego budynków oraz przekazywanie odpowiednich decyzji celem usuni臋cia usterek lub dokonania napraw, zapewnienie wykonawstwa systemem zleconym;
21) zapewnienie utrzymania czysto艣ci i ochrony mienia w podleg艂ych obiektach;
22) wynajem lokali mieszkalnych na podstawie decyzji odpowiednich organów, prowadzenie akt lokali oraz kartotek i rejestrów;
23)  prowadzenie przegl膮dów lokali mieszkalnych, u偶ytkowych i gara偶y w zakresie prawid艂owo艣ci, ich u偶ytkowania i eksploatacji zgodnie z warunkami okre艣lonymi umow膮 najmu, podejmowanie czynno艣ci maj膮cych na celu likwidacj臋 nieprawid艂owo艣ci lub zaniedba艅 najemców;
24) uczestnictwo przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu si臋 najemców oraz sporz膮dzanie odpowiedniej dokumentacji;
25) sporz膮dzanie odpowiedniej dokumentacji do przygotowania i zawarcia lub rozwi膮zania umów najmu lub dzier偶awy na lokale u偶ytkowe gara偶e i tereny;
26) prowadzenie ewidencji lokali nie zasiedlonych oraz sprawne przygotowanie zwolnionych lokali do nowego zasiedlenia;
27)  prowadzenie zbiorczej ewidencji nieruchomo艣ci oraz powierzchni mieszkalnej i u偶ytkowej;
28) wspó艂praca z Biurem Windykacji;
29) prowadzenie spraw zwi膮zanych z zatrudnianiem osób kierowanych przez s膮d do odbycia kary poprzez prac臋 na cele spo艂eczne;
30) nadzór nad robotami publicznymi organizowanymi w porozumieniu z Powiatowym Urz臋dem Pracy.
31) prowadzenie spraw wynikaj膮cych z obowi膮zuj膮cego Prawa wodnego, w szczególno艣ci:
a) rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,
b) zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,
c) sprawowanie nadzoru techniczno-budowlanego nad obiektami gospodarki wodnej,
d) wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z ochron膮 przeciwpowodziow膮,
e) opiniowanie i uzgadnianie projektów z zakresu gospodarki wodnej,
f) nakazywanie przywrócenia stosunków wodnych na gruncie do stanu pierwotnego;
32)  wspó艂praca z komórk膮 ds. zarz膮dzania kryzysowego w przygotowaniu planów ochrony przed powodzi膮 oraz susz膮;
33) zarz膮dzanie flot膮 samochodów s艂u偶bowych u偶ywanych przez robotników gospodarczych, a w tym dba艂o艣膰 o stan techniczny, dokonywanie okresowych przegl膮dów technicznych w uprawnionych stacjach diagnostycznych, zakup i rozliczanie paliwa i materia艂ów eksploatacyjnych, dba艂o艣膰 o terminowe nawi膮zywanie umów ubezpieczeniowych;
34) wsparcie gminnych jednostek o艣wiatowych w zakresie bezpiecze艅stwa dzieci i m艂odzie偶y w drodze do, i ze szko艂y.

 
Informacj zaktualizowano 2018-12-31 07:38:14, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT INWESTYCJI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Mariusz Kierszulis Kierownik 8 22 6676886
Jolanta Marchewka G艂ówny Specjalista 8 22 6676887
Wojciech Jasi艅ski G艂ówny Specjalista 7 22 6676888
Karolina Oleksiak Pomoc Administracyjna 7 22 6676895
Monika Grabowska Pomoc Administracyjna 7 22 6676895

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Inwestycji nale偶y w szczególno艣ci:

Do zakresu dzia艂ania Referatu Inwestycji nale偶膮 sprawy zwi膮zane z budownictwem kubaturowym oraz urz膮dzeniami sportowo – rekreacyjnymi w szczególno艣ci:
1) planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zada艅 inwestycyjnych;
2) udzia艂 w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i w opracowaniu, aktualizacji oraz zatwierdzaniu planów inwestycyjnych;
3) uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalaj膮cych na wykonanie robót;
4) koordynowanie spraw zwi膮zanych z ocen膮 i zatwierdzeniem projektów technicznych;
5) przygotowywanie umów lub pe艂nomocnictw z zakresu obowi膮zków i odpowiedzialno艣ci dla inspektora nadzoru inwestorskiego;
6) udzia艂 w przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych o uzyskanie 艣rodków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabud偶etowych;
7) wykonywanie funkcji inwestora bezpo艣redniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwa艂y rady i finansowanych z bud偶etu gminy;
8) koordynowanie dzia艂a艅 zwi膮zanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 7;
9) przekazywanie do u偶ytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez:
a) sprawdzenie kalkulacji przedk艂adanych przez wykonawc臋,
b) sporz膮dzanie ko艅cowych zestawie艅 kosztów realizacji inwestycji i remontów,
c) wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy nale偶nych odszkodowa艅 lub kar umownych, przekazywanie inwestycji do u偶ytkowania,
d) organizowanie lub udzia艂 w przegl膮dach gwarancyjnych.

 
Informacj zaktualizowano 2018-12-17 18:00:52, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT MELIORACJI I ODWODNIENIA
05-250 Radzymin ul. Konstytucji 3 Maja 19 (I pietro pok. 13)

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Andrzej Makie艂a Kierownik  13 22 6676891
Wojciech Kusi Inspektor  13 22 6676877
Micha艂 Kawka G艂ówny Specjalista  13 22 6676839


Do zakresu dzia艂ania Referatu Melioracji i Odwodnienia nale偶y prowadzenie ca艂o艣ci spraw nak艂adanych na gmin臋 przez ustaw臋 Prawo wodne wraz z aktami wykonawczymi i innymi przepisami prawa reguluj膮cymi stosunki wodne w gminie.

 
Informacj zaktualizowano 2018-08-14 15:39:32, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska

REFERAT OGÓLNOORGANIZACYJNY
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Monika Or艂owska Kierownik 25 22 6676837
Katarzyna Kami艅ska Inspektor 25 22 6676838
Dominika Paszkowska Podinspektor 24 22 6676800
Gra偶yna Jeziórska Inspektor 1 22 6676861
Magdalena Katner Podinspektor 2 22 6676863  
Karolina Kopka Podinspektor   22 6676892  
         
Bo偶ena Wyszy艅ska Sprz膮taczka      
Teresa Stankiewicz  Sprz膮taczka      
Ewa Matuszczak Goniec      

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Ogólnoorganizacyjnego nale偶y w szczególno艣ci:

1. prowadzenie spraw osobowych pracowników urz臋du, dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
2. zapewnienie obs艂ugi kancelaryjnej urz臋du (Biura Obs艂ugi Interesanta), sekretarskiej burmistrza i zast臋pcy burmistrza;
3. prowadzenie spraw zwi膮zanych z og艂aszaniem naboru pracowników na stanowiska urz臋dnicze w urz臋dzie oraz na stanowiska kierowników wskazanych przez Burmistrza jednostek organizacyjnych gminy oraz czuwanie nad prawid艂owym przebiegiem procesu naboru, zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami;
4. prowadzenie dzia艂alno艣ci socjalnej na rzecz pracowników;
5. prowadzenie ró偶nego rodzaju ewidencji zwi膮zanych z zatrudnieniem;
6. wydawanie i ewidencja wydanych delegacji s艂u偶bowych;
7. prowadzenie rejestrów, których prowadzenie wynika z przepisów prawa oraz uregulowa艅 wewn臋trznych;
8. prowadzenie spraw zwi膮zanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników;
9. za艂atwianie spraw zwi膮zanych z ochron膮 informacji niejawnych oraz prowadzenie kancelarii materia艂ów zastrze偶onych;
10. koordynowanie spraw zwi膮zanych ze sk艂adaniem o艣wiadcze艅 maj膮tkowych przez osoby zobowi膮zane do ich z艂o偶enia burmistrzowi;
11. koordynowanie spraw zwi膮zanych z okresow膮 ocen膮 kwalifikacyjn膮 pracowników samorz膮dowych;
12. przyjmowanie wp艂ywaj膮cych do urz臋du skarg, wniosków i petycji oraz ich za艂atwianie zgodnie z przyj臋tymi wewn臋trznymi procedurami;
13. zamawianie i ewidencja piecz臋ci s艂u偶bowych;
14. prowadzenie archiwum urz臋du;
15. obs艂uga gospodarcza urz臋du oraz zaopatrywanie pracowników urz臋du w materia艂y biurowe i 艣rodki czysto艣ci;
16.  nadzorowanie i administrowanie wyposa偶enia urz臋du oraz utrzymanie czysto艣ci w urz臋dzie;
17.  sporz膮dzanie wniosków o nadanie odznacze艅 pa艅stwowych i odznak;
18. prenumerowanie dzienników, czasopism oraz zakup wydawnictw specjalistycznych;
19. kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników urz臋du;
20. organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
21. organizowanie sta偶y dla bezrobotnych, prac interwencyjnych i robót publicznych w porozumieniu z Powiatowym Urz臋dem Pracy oraz nadzór nad sta偶ami i pracami interwencyjnymi;
22. zarz膮dzanie flot膮 samochodów s艂u偶bowych u偶ywanych przez pracowników urz臋du z wy艂膮czeniem tych, które u偶ywane s膮 przez robotników gospodarczych, a w tym dba艂o艣膰 o stan techniczny, dokonywanie okresowych przegl膮dów technicznych w uprawnionych stacjach diagnostycznych, zakup i rozlicza nie paliwa i materia艂ów eksploatacyjnych, dba艂o艣膰 o terminowe nawi膮zywanie umów ubezpieczeniowych, efektywne dysponowanie samochodami z uwzgl臋dnieniem sk艂adanych potrzeb przez referaty i pracowników urz臋du, organizowanie zbywania lub przekazywanie do kasacji pojazdów;
23. przygotowywanie, przeprowadzanie oraz udzia艂 w prowadzeniu post臋powa艅 o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy i us艂ugi zwi膮zane z gminnym zasobem samochodowym.

 
Informacj zaktualizowano 2018-08-14 15:39:47, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT PARTYCYPACJI I POLITYKI SPO艁ECZNEJ
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Halina Grzelak Kierownik 34 22 6676852
Katarzyna Czuba G艂ówny Specjalista 33 22 6676855
Anna Kotowska Inspektor 34 22 6676853

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Partycypacji i Polityki Spo艂ecznej nale偶y w szczególno艣ci:

1) prowadzenie spraw z zakresu partycypacji spo艂ecznej, w tym min. inicjatyw lokalnych,  rozwoju dialogu obywatelskiego i bud偶etu obywatelskiego;
2) przygotowywanie materia艂ów, wniosków, analiz i opracowa艅 do gminnych strategii, programów i projektów z zakresu spraw spo艂ecznych i rozwoju lokalnego;
3) prowadzenie i koordynowanie  spraw zwi膮zanych ze wspó艂prac膮 gminy  z  organizacjami pozarz膮dowymi i spo艂ecznymi, w tym w szczególno艣ci:
a) opracowanie i wdro偶enie programu wspó艂pracy gminy z organizacjami pozarz膮dowymi,
b) prowadzenie serwisu informacyjnego na stronach internetowych urz臋du oraz elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarz膮dowych;
4) wsparcie merytoryczne i organizacyjne dla lokalnych partnerstw;
5) prowadzenie spraw zwi膮zanych z realizacja programu Powiatowej Karty Rodziny TAKrodzina.pl;
6)  wykonywanie zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o Karcie Du偶ej Rodziny;
7) inicjowanie  i prowadzenie konsultacji spo艂ecznych w sprawach wa偶nych dla gminy  oraz  innych inicjatyw spo艂ecznych;
8) prowadzenie elektronicznego Biuletynu Informacji Publiczne;
9) realizacja zada艅 z zakresu przyznawania nagród za wysokie wyniki sportowe;
10) obs艂uga rad: sportu, seniorów i przedsi臋biorców;
11) realizowanie Programu „ Radzymi艅ska Karta Mieszka艅ca” a w tym min.:
a) tworzenie i aktualizowanie aktów prawnych, procedur, druków, wzorów formularzy, wniosków itp.,
b) rozwijanie ofert wynikaj膮cej z Programu RKM,
c) pozyskiwanie i wspó艂praca z partnerami zewn臋trznymi i jednostkami organizacyjnymi Gminy Radzymin,
d) rozpoznawanie wniosków o wydanie Radzymi艅skiej Karty Mieszka艅ca, drukowanie kart oraz ich wydawanie osobom uprawnionym oraz koordynowanie zada艅 urz臋du w tym zakresie,
e) organizowanie dora藕nych, mobilnych punktów wydawania RKM.
12) prowadzenie na terenie Gminy Radzymin dzia艂alno艣ci s艂u偶膮cej profilaktyce i rozwi膮zywaniu problemów uzale偶nie艅 oraz przeciwdzia艂aniu przemocy.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 12:55:12, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska

REFERAT PLANOWANIA I REALIZACJI BUD呕ETU
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
El偶bieta Zachaj Inspektor 15 22 6676805
Marta Siwi艅ska-Pot臋ga Inspektor 15 22 6676806
Anna Sochacka Inspektor 15 22 6676807
Eliza Rembelska Pomoc Administracyjna 15 22 6676808  
Bo偶ena Jankowska  Referent Kasa 22 6676865  

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Planowania i Realizacji Bud偶etu nale偶y w szczególno艣ci:

1) prowadzenie ksi臋gowo艣ci bud偶etowej analitycznej i syntetycznej, dochodów i wydatków urz臋du;
2) prowadzenie ksi臋gowo艣ci bud偶etowej: analitycznej i syntetycznej, dochodów i wydatków bud偶etu gminy;
3) ksi臋gowanie planu bud偶etu dochodów i wydatków w Jednostce oraz w bud偶ecie gminy;
4) ksi臋gowanie wszystkich zmian dokonywanych w bud偶ecie w ci膮gu roku na podstawie uchwa艂 oraz zarz膮dze艅;
5) ksi臋gowanie miesi臋cznych sprawozda艅 z podleg艂ych Jednostek oraz z urz臋du w bud偶ecie gminy;
6) przygotowywanie dokumentów do ksi臋gowania, sporz膮dzanie not ksi臋gowych wewn臋trznych i zewn臋trznych;
7) sporz膮dzanie sprawozda艅 z wykonania planu dochodów i wydatków - RB 27, RB 28 i innych wymaganych stosownymi przepisami;
8) rozliczanie zada艅 inwestycyjnych na podstawie dokumentów dostarczonych przez w艂a艣ciwe merytorycznie komórki organizacyjne;
9) prowadzenie ewidencji 艣rodków trwa艂ych oraz pozosta艂ych 艣rodków trwa艂ych w u偶ytkowaniu;
10) sporz膮dzanie sprawozda艅 o stanie i ruchu 艣rodków trwa艂ych i wyposa偶enia;
11) rozliczanie spisu z natury (inwentaryzacji);
12) pisanie polecenia przelewów na podstawie zatwierdzonych do wyp艂aty rachunków, faktur, list p艂ac, itd.;
13) sporz膮dzanie list p艂ac, obliczanie wynagrodzenia z umów zlece艅 i umów o dzie艂o na podstawie dokumentów dostarczonych przez w艂a艣ciwe merytorycznie komórki organizacyjne;
14) rozliczanie z ZUS sk艂adek na ubezpieczenia spo艂eczne, zdrowotne i fundusz pracy oraz rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników z ubezpieczenia spo艂ecznego;
15) rozliczanie z Urz臋dem Skarbowym podatku dochodowego od osób fizycznych;
16) rozliczanie delegacji s艂u偶bowych pracowników;
17) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników;
18) naliczanie rycza艂tu za u偶ywanie samochodów osobowych;
19) prowadzenie rejestrów podatku vat - zakupu i sprzeda偶y;
20) rozliczanie podatku vat z Urz臋dem Skarbowym - sporz膮dzanie deklaracji vat-7;
21) weryfikacja i wyp艂ata diet dla so艂tysów, radnych, ochotniczych stra偶y po偶arnych na podstawie dokumentów dostarczonych przez w艂a艣ciwe merytorycznie komórki organizacyjne;
22) prowadzenie ksi臋gowo艣ci Funduszu Socjalnego;
23) prowadzenie ksi臋gowo艣ci rachunku depozytów;
24) prowadzenie obs艂ugi kasowej urz臋du.

 

 
Informacj zaktualizowano 2019-01-25 12:32:36, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT PODATKÓW I OP艁AT LOKALNYCH
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Ma艂gorzata Rasi艅ska Kierownik 13 22 6676810
Renata Karczmarczyk Inspektor 13 22 6676811
Anna Zacheja Inspektor 13 22 6676812
Danuta Sienkiewicz Inspektor 14 22 6676814  
Agnieszka Dobczy艅ska Inspektor 14 22 6676815
Magdalena Kurek Inspektor 14 22 6676816

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Podatków i Op艂at Lokalnych nale偶膮 w szczególno艣ci:

1) przygotowywanie dokumentów do ksi臋gowania, sporz膮dzanie not ksi臋gowych wewn臋trznych i zewn臋trznych;
2) wyp艂acanie wynagrodzenia dla so艂tysów
3) zapewnienie powszechno艣ci opodatkowania poprzez wymiar i pobór podatków: od nieruchomo艣ci, rolnego;
4) ksi臋gowanie podatku od 艣rodków transportu od osób fizycznych i prawnych;
5) stosowanie ulg w zakresie w/w podatków (umorzenia, roz艂o偶enia na raty, odroczenia terminów p艂atno艣ci);
6) sporz膮dzanie sprawozda艅 z zastosowanych ulg podatkowych;
7) wprowadzanie zmian geodezyjnych do rejestru podatków;
8) wprowadzanie nowych jednostek do opodatkowania;
9) wydawanie za艣wiadcze艅 dla podatników;
10) przeprowadzanie kontroli podatkowej;
11) wydawanie postanowie艅 dotycz膮cych podatków od spadków i darowizn;
12) ksi臋gowanie wp艂at w/w podatków na konta podatników;
13) przygotowywanie kontkwitariuszy dla so艂tysów;
14) rozliczanie so艂tysów i inkasentów z zainkasowanych wp艂at;
15) sporz膮dzanie wewn臋trznych sprawozda艅 ze zrealizowanych podatków;
16) ksi臋gowanie wp艂at za mandaty;
17) ksi臋gowanie op艂at lokalnych: skarbowej, targowej, eksploatacyjnej;
18) wystawianie faktur vat;
19) ksi臋gowanie nale偶no艣ci za czynsz;
20) wydawanie kart do KRUS potwierdzaj膮cych wysoko艣膰 sk艂adek op艂acanych przez rolników na fundusz ubezpieczenia rolników;
21) wspó艂praca z Biurem Windykacji;
22) wspó艂praca z komórkami organizacyjnymi gminy oraz z innymi instytucjami w celu uzyskania informacji koniecznych do realizacji zada艅.



 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 14:45:35, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT PROMOCJI I INFORMACJI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2    

 e-mail: promocja@radzymin.pl

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Dominika Krzy偶anowska-Kida艂a Kierownik 32 22 6676848
Paulina Dzier偶anowska Pomoc Administracyjna 32 22 6676849
Robert Wi艣niewski Podinspektor 32 22 6676850

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Promocji i Informacji nale偶y w szczególno艣ci:

1) Prowadzenie spraw z zakresu promocji i kreowania wizerunku gminy, w szczególno艣ci:
a) prowadzenie wielokierunkowych dzia艂a艅 zwi膮zanych z promocj膮 gospodarcz膮, turystyczn膮 i kulturaln膮 we wspó艂dzia艂aniu z komórkami i jednostkami organizacyjnymi gminy,
b) sporz膮dzanie i upowszechnianie materia艂ów kreuj膮cych pozytywny wizerunek gminy, opracowywanie materia艂ów promocyjnych i innych publikacji o gminie;
c) podejmowanie dzia艂a艅 maj膮cych na celu promowanie zada艅 i dzia艂a艅 realizowanych przez gmin臋,
d) wspó艂praca z sektorem gospodarczym i spo艂ecznym w zakresie promocji,
e) organizowanie oraz wspó艂organizowanie obchodów 艣wi膮t pa艅stwowych, uroczysto艣ci regionalnych oraz gminnych,
f) przygotowywanie zaprosze艅, podzi臋kowa艅 itp. na potrzeby Burmistrza i Zast臋pcy Burmistrza,
g) prowadzenie, obs艂uga i uaktualnianie stron internetowych, publikatorów i portali spo艂eczno艣ciowych urz臋du,
h) zamawianie dostaw materia艂ów i us艂ug promocyjno-reklamowych;
i) wspó艂praca z innymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania materia艂ów na stron臋 internetow膮 gminy oraz do Biuletynu Informacji Publicznej,
j) gromadzenie i udost臋pnianie informacji o potencjale gospodarczym, inwestycyjnym, kulturalnym i turystycznym gminy,
k) utrzymywanie bie偶膮cych kontaktów z przedstawicielami 艣rodków masowego przekazu a w tym przygotowywanie umów na us艂ugi publikacji materia艂ów w prasie;
2) realizacja zada艅 z zakresu public-relations:
a) utrzymywanie bie偶膮cych kontaktów z przedstawicielami 艣rodków masowego przekazu,
b) organizowanie konferencji prasowych i spotka艅 z przedstawicielami mediów;
c) na zlecenie Burmistrza – pe艂nienie roli rzecznika prasowego, przygotowywanie i przekazywanie mediom o艣wiadcze艅 i komentarzy prasowych,
3) gromadzenie artyku艂ów prasowych z wydawnictw o zasi臋gu lokalnym, regionalnym i krajowym w zakresie informacji dot. Gminy Radzymin;
4) inicjowanie, koordynacja i monitoring realizacji przyj臋tych strategii, programów i projektów z zakresu promocji gminy;
5) koordynowanie w imieniu Burmistrza dzia艂a艅 urz臋du i jednostek organizacyjnych gminy w zakresie kultury, sportu, rekreacji i turystyki;
6) prowadzenie strony internetowej www.radzymin.pl;
7) prowadzenie spraw z zakresu funkcjonowania sytemu „Alertownik”;
8) 艣cis艂a wspó艂praca z referatem teleinformatyki i monitoringu w sprawach zwi膮zanych z budow膮, przebudow膮 i funkcjonowaniem stron internetowych gminy;
9) realizacja zada艅 z zakresu obejmowania patronatem przez Gmin臋 Radzymin imprez sportowych, rekreacyjnych, gospodarczych i innych;
10) kontrola nad prawid艂owym wykorzystywaniem znaku graficznego jakim jest herb Radzymina z uwzgl臋dnieniem przygotowania projektów aktów prawnych okre艣laj膮cych sposoby u偶ywania herbu i innych znaków graficznych Gminy Radzymin.

 

 
Informacj zaktualizowano 2018-01-23 08:24:44, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Katarzyna Maniecka - Inspektor w Referacie Og贸lnoorganizacyjnym

REFERAT ROZWOJU I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Katarzyna Wawrzyniak-Strzelczyk
Kierownik 19 22 6676824  
Agnieszka Ros艂on G艂ówny Specjalista 20 22 6676825
Ewelina Kostrzewa Podinspektor 20 22 6676827
Magdalena Pogorzelska Podinspektor 20 22 6676826  
Katarzyna G膮siorowska-Pergo艂 Referent 20 22 6676

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego nale偶y w szczególno艣ci:

1) sporz膮dzanie studium uwarunkowa艅 i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
2)  sporz膮dzanie prognozy skutków wp艂ywu ustale艅 planu zagospodarowania przestrzennego na 艣rodowisko przyrodnicze;
3) sporz膮dzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
a) gromadzenie materia艂ów zwi膮zanych z tymi planami oraz w艂a艣ciwe ich przechowywanie,
b)  rozpatrywanie wniosków dotycz膮cych zmiany planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego gminy,
c) przygotowywanie materia艂ów dotycz膮cych podj臋cia uchwa艂 przez rad臋 w sprawie przyst膮pienia do sporz膮dzenia zmiany planów miejscowych, a po dokonaniu procedury formalnej, przygotowanie dokumentacji, celem uchwalenia wy偶ej wymienionych dokumentów planistycznych,
d) prowadzenie procedury przetargowej na wykonanie projektów zmiany planów miejscowych;
4) przygotowanie dokumentów w sprawie zaopiniowania przez odpowiedni膮 komisj臋 merytoryczn膮 rady zabudowy siedliskowej;
5) opiniowanie zgodno艣ci projektowanego podzia艂u nieruchomo艣ci z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
6) wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego;
7)  wydawanie opinii urbanistycznych do celów projektowych;
8) opiniowanie projektowanych linii rozgraniczaj膮cych dla dróg, przy których wydawane s膮 decyzje budowlane;
9)  prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rz膮dowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
10) udzielanie informacji i opinii w sprawie mo偶liwo艣ci lokalizacji nowych inwestycji na terenie gminy;
11) prowadzenie rejestru planów miejscowych;
12) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków oraz gminnego programu opieki nad zabytkami.

 
Informacj zaktualizowano 2018-09-14 09:12:54, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT 艢RODOWISKA I GOSPODARKI ODPADAMI
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2 

e-mail: srodowisko@radzymin.pl

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Ewa Cholewi艅ska Kierownik 4 22 6676871
Joanna Jab艂onowska G艂ówny Specjalista 3 22 6676869
Marzena Mi艂ek Inspektor 3 22 6676872
Ewelina Siembida G艂ówny Specjalista 3 22 6676867  
Marta Jusi艅ska-So艂owiej Inspektor 3 22 6676870  
Gra偶yna Szczepa艅ska  Inspektor 3 22 6676866  
Barbara Sta艅czak Inspektor  3 22 6676868
         
EKOPATROL        
Witold Michalczyk  podinspektor   22 6676700  
Leszek Dobrowolski podinspektor   22 6676700  

  

Do zakresu dzia艂ania Referatu 艢rodowiska i Gospodarki Odpadami nale偶y w szczególno艣ci:

1) Wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z ochron膮 艣rodowiska, gospodark膮 odpadami i ochron膮 zwierz膮t:
a) prowadzenie rejestru dzia艂alno艣ci regulowanej na wywóz odpadów sta艂ych,
b) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydawaniem zezwole艅 na prowadzenie przez przedsi臋biorców dzia艂alno艣ci w zakresie zezwole艅 na opró偶nianie zbiorników bezodp艂ywowych i transportu nieczysto艣ci ciek艂ych,
c) wdro偶enie i nadzór nad systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
d) nadzór nad gospodark膮 艣ciekow膮,
e) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodp艂ywowych oraz przydomowych oczyszczalni 艣cieków w celu kontroli cz臋stotliwo艣ci ich opró偶niania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej,
f) nadzór nad realizacj膮 obowi膮zków w艂a艣cicieli nieruchomo艣ci i przedsi臋biorców wynikaj膮cych z ustawy o utrzymaniu czysto艣ci i porz膮dku w gminie,
g) zapewnienie czysto艣ci i porz膮dku na terenie gminy oraz tworzenie warunków niezb臋dnych do ich utrzymania,
h) kontrolowanie wyst臋powania dzikich wysypisk odpadów,
i) wspó艂praca ze s艂u偶bami porz膮dkowymi w dziedzinie utrzymania 艂adu i porz膮dku w gminie, w tym przekazywanie informacji o miejscach, w których niezb臋dna jest reakcja s艂u偶b oczyszczania,
j) edukacja ekologiczna spo艂ecze艅stwa, ze szczególnym uwzgl臋dnieniem dzieci i m艂odzie偶y szkolnej, w szczególno艣ci poprzez realizacj臋 ró偶norodnych przedsi臋wzi臋膰 z zakresu ochrony 艣rodowiska naturalnego gminy,
k) udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich dzia艂alno艣ci w dziedzinie ochrony 艣rodowiska,
l) reagowanie i wspó艂praca z w艂a艣ciwymi s艂u偶bami w sytuacji pojawienia si臋 dzikich zwierz膮t na terenie gminy,
m) egzekwowanie przepisów z zakresu ochrony zwierz膮t,
n) prowadzenie spraw zwi膮zanych z organizowaniem opieki nad bezdomnymi zwierz臋tami,
o) wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z od艂awianiem bezdomnych zwierz膮t z terenu gminy,
p) prowadzenie prac zwi膮zanych z opracowaniem i zatwierdzaniem programu ochrony 艣rodowiska dla gminy,
q) podejmowanie czynno艣ci prawnych w przypadkach stwierdzenia narusze艅 przepisów ustawy o odpadach,
r) przeprowadzanie post臋powa艅 w sprawie oceny oddzia艂ywania na 艣rodowisko przed wydaniem decyzji w sprawie planowanego przedsi臋wzi臋cia mog膮cego znacz膮co oddzia艂ywa膰 na 艣rodowisko,
s) wydawanie decyzji o 艣rodowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsi臋wzi臋膰,
t) sprawowanie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie 艣rodowiska w zakresie obj臋tym w艂a艣ciwo艣ci膮 burmistrza,
u) sporz膮dzanie gminnych programów ochrony 艣rodowiska uwzgl臋dniaj膮cych wymagania okre艣lone w polityce ekologicznej pa艅stwa,
v) prowadzenie spraw wynikaj膮cych z obowi膮zuj膮cego prawa wodnego w zakresie opiniowania wyznaczania stref ochronnych uj臋膰 wodnych, monitoring wód, poboru wody,
w) prowadzenie ewidencji oraz prac zwi膮zanych z odbiorem i przekazaniem do utylizacji odpadów zawieraj膮cych azbest od osób fizycznych na terenie gminy,
x) prowadzenie prac zwi膮zanych z utrzymaniem istniej膮cych form ochrony przyrody na terenie gminy oraz tworzenie nowych obiektów,
y) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydawaniem decyzji zezwalaj膮cych na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzaniem kar pieni臋偶nych za samowolne usuni臋cie,
z) wspó艂praca z nadle艣nictwem i informowanie lokalnej spo艂eczno艣ci o bie偶膮cych sprawach zwi膮zanych z prowadzeniem gospodarki le艣nej,
aa) prowadzenie spraw zwi膮zanych z dzia艂alno艣ci膮 kó艂 艂owieckich na terenie gminy,
bb) udost臋pnianie informacji o 艣rodowisku i jego ochronie, znajduj膮cych si臋 w posiadaniu burmistrza,
cc) udzia艂 w post臋powaniu i opiniowanie programów gospodarki odpadami dla firm z terenu gminy Radzymin oraz wniosków o wydanie zezwolenia na transport i wywóz odpadów;
2) Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich a w tym w szczególno艣ci:
a) wydawanie za艣wiadcze艅 o pracy w gospodarstwie rolnym rodziców lub w艂asnym na podstawie sporz膮dzanych protoko艂ów wnioskodawcy i zezna艅 艣wiadków,
b) lustracja pól uprawnych pod k膮tem zachwaszczenia,
c) zawiadamianie rolników o obowi膮zku likwidacji chwastów i wyznaczanie terminu ich likwidacji, w tym wydawanie decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalno艣ci,
d) przeprowadzanie kontroli i orzekanie o odebraniu zwierz膮t w艂a艣cicielowi na czas okre艣lony lub trwa艂y,
e) wspó艂praca z Inspekcj膮 Weterynaryjn膮, Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Warszawie oraz z fundacjami ochrony zwierz膮t,
f) wydawanie zezwole艅 na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywn膮,
g) realizacja zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o izbach rolniczych,
h) realizacja zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o kszta艂towaniu ustroju rolnego,
i) sporz膮dzanie list wyborców,
j) wysy艂anie wniosków o udost臋pnianie danych osobowych rolników,
k) koordynacja ca艂o艣ci przeprowadzenia wyborów,
l) przyjmowanie o艣wiadczenia wnioskodawcy o posiadaniu kwalifikacji rolnych,
m) wydawanie za艣wiadcze艅 potwierdzaj膮cych osobiste prowadzenie gospodarstwa rolnego do przedk艂adania w kancelarii notarialnej, w Starostwie Powiatu Wo艂omi艅skiego, ARiMR, ARR,
n) coroczna aktualizacja wykazów gospodarstw rolnych,
o) prowadzenie spraw zwi膮zanych z kontrol膮 w sprawie zawarcia obowi膮zkowego ubezpieczenia budynków wchodz膮cych w sk艂ad gospodarstwa rolnego i OC rolników,
p) wspó艂praca z Pa艅stwow膮 Inspekcj膮 Ochrony Ro艣lin i Nasiennictwa,
q) informowanie rolników o pojawianiu si臋 agrofagów (komunikaty),
r) wspó艂praca ze s艂u偶bami weterynaryjnymi w zakresie lecznictwa i profilaktyki weterynaryjnej,
s) udzia艂 w komisji do wyceny chorych zwierz膮t przeznaczonych do uboju, w zwi膮zku z wyst膮pieniem choroby zwalczanej na koszt pa艅stwa,
t) prowadzenie spraw zwi膮zanych ze zbiorem, transportem i odbiorem pad艂ych zwierz膮t gospodarskich,
u) wydawanie zezwolenia na upraw臋 maku i konopi w艂óknistych po otrzymaniu limitu od Marsza艂ka Województwa Mazowieckiego,
v) kontrola pól uprawnych nielegalnego zasiewu maku i konopi oraz wydawanie decyzji o likwidacji nielegalnych plantacji maku i konopi,
w) przygotowanie dla so艂tysów materia艂ów do opracowania wniosków o przyznanie 艣rodków z funduszu so艂eckiego na dany rok bud偶etowy, analiza zgodno艣ci wniosków ze strategi膮 gminy oraz realizacja zatwierdzonych wniosków,
x) udzia艂 w komisji do szacowania szkód wyrz膮dzonych w gospodarstwach rolnych (powód藕, susza, deszcze nawalne, przymrozki, huragan, gradobicie),
y) wydawanie za艣wiadcze艅 o wielko艣ci poniesionych strat z powodu kl臋ski;
z) organizowanie i udzia艂 w szkoleniach na rzecz rolnictwa,
aa) wspó艂praca z KRUS, Central膮 Nasienn膮, Stacj膮 Chemiczno-Rolnicz膮, MODR, ARR, ARiMR, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, Mazowieckim Urz臋dem Marsza艂kowskim, Starostwem Powiatu Wo艂omi艅skiego,
bb) podawanie do publicznej wiadomo艣ci informacji dotycz膮cych:
- nowych przepisów z zakresu rolnictwa,
- skupu interwencyjnego zbó偶,
- dystrybucji materia艂u siewnego,
- kredytów dla rolników.

 
Informacj zaktualizowano 2019-01-02 10:27:00, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska - Kierownik Referatu OgO

REFERAT TELEINFORMATYKI I MONITORINGU
05-250 Radzymin Pl. T. Ko艣ciuszki 2

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Dariusz D膮sal Kierownik 17 22 6676821
Marcin Karczmarczyk G艂ówny Specjalista  17 22 6676822

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Teleinformatyki i Monitoringu nale偶y w szczególno艣ci:

1) zarz膮dzanie, eksploatacja, monitorowanie oraz rozwój sieci IT a w tym: teleinformatycznymi, informatycznymi i telefonicznymi w obiektach Urz臋du Miasta i Gminy oraz stanowi膮cych w艂asno艣膰 Gminy Radzymin na jej obszarze terytorialnym;
2) zarz膮dzanie dost臋pem zdalnym do systemów informatycznych, dost臋pem do sieci Internet;
3) prowadzenie ca艂okszta艂tu spraw zwi膮zanych funkcjonowaniem monitoringu gminnego;
4) nadzór nad sprz臋tem komputerowym w urz臋dzie oraz odpowiedzialno艣膰 za jego prawid艂owe funkcjonowanie;
5) sprawowanie opieki nad serwerem i zainstalowanym na nim oprogramowaniem;
6) udzielanie pracownikom urz臋du pomocy w zakresie obs艂ugi komputera oraz programów funkcjonuj膮cych w urz臋dzie;
7) bie偶膮ca archiwizacja danych na no艣nikach b臋d膮cych w艂asno艣ci膮 urz臋du;
8) sta艂a konserwacja sprz臋tu;
9) wykonywanie drobnych napraw na miejscu oraz przekazywanie do naprawy lub ekspertyzy sprz臋tu uszkodzonego;
10) opiniowanie w sprawach dokonywanych zakupów danego sprz臋tu i cz臋艣ci komputerowych, zgodnie z ustaw膮 o zamówieniach publicznych;
11) prowadzenie ewidencji wyposa偶enia poszczególnych stanowisk w sprz臋t komputerowy i bie偶膮ce jej aktualizowanie;
12) prowadzenie rejestru u偶ywanych programów komputerowych i wa偶no艣ci licencji z dba艂o艣ci膮 o ich kompatybilno艣膰 i terminowe odnawianie wa偶no艣ci licencji;
13) wyposa偶anie sieci komputerowej w program antywirusowy;
14) przekazywanie do Komisji Inwentaryzacyjnej urz臋du informacji o miejscu przeznaczenia nowo zakupionego sprz臋tu, w celu dokonania przyj臋cia go do ewidencji 艣rodków trwa艂ych w urz臋dzie;
15) dokonywanie zakupów licencjonowanego oprogramowania i pomoc w jego wdra偶aniu w urz臋dzie, kontrola funkcjonowania i ocena przydatno艣ci programów u偶ytkowanych oraz ich aktualizacja - w tym zakresie wspó艂praca z kierownictwem urz臋du;
16) pe艂nienie obowi膮zków informatyka okre艣lonych w Instrukcji zarz膮dzania systemami informatycznymi oraz kartotekami przetwarzanymi przez urz膮d;
17) pe艂nienie funkcji administratora systemu informatycznego, w którym b臋d膮 przetwarzane informacje niejawne na zasadach okre艣lonych w Szczególnych wymaganiach bezpiecze艅stwa i procedurach bezpiecznej eksploatacji wydzielonego stanowiska komputerowego;
18) zabezpieczenie systemu przed dost臋pem do bazy danych za po艣rednictwem Internetu.
19) podnoszenie 艣wiadomo艣ci informatycznej pracowników urz臋du;
20) monitorowanie rynku IT pod k膮tem nowych rozwi膮za艅 z uwzgl臋dnieniem e-us艂ug 艣wiadczonych przez gmin臋 oraz elektronicznego zarz膮dzania dokumentami;
21) nadzór nad projektami informatycznymi dotycz膮cymi infrastruktury teleinformatycznej;
22) nadzór nad funkcjonowaniem umów z firmami zewn臋trznymi w zakresie dzia艂a艅 prowadzonych przez urz膮d dotycz膮cych w szczególno艣ci zarz膮dzania oprogramowaniem i licencjami, funkcjonuj膮cymi stronami internetowymi urz臋du www.radzymin.pl, www.bip.radzymin.pl, system „Alertownik” i/lub podobnymi.
23) zarz膮dzanie sieciami i urz膮dzeniami telefonicznymi, fonicznymi i videofonicznymi w urz臋dzie, ich rozwój i modernizacja;
24) wspó艂udzia艂 w przygotowaniu i przeprowadzaniu procedury zamówie艅 publicznych w ramach zada艅 referatu zgodnie z odr臋bnymi wewn臋trznymi regulacjami dotycz膮cymi udzielania zamówie艅 publicznych;

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 13:41:14, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERATY I SAMODZIELNE STANOWISKA W URZ臉DZIE MIASTA I GMINY RADZYMIN
05-250 RADZYMIN UL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 19

 
Informacj dodano 2017-09-18 13:57:33, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska

URZ膭D STANU CYWILNEGO
05-250 Radzymin Konstytucji 3 Maja 19

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Halina Karasiewicz Kierownik 4 22 6676706
Agnieszka Dom偶a艂owska-艢wieboda  Zast臋pca Kierownika  4 22 6676706

 

Do zakresu dzia艂ania Urz臋du Stanu Cywilnego nale偶y:

1) za艂atwianie spraw zwi膮zanych z zawieraniem ma艂偶e艅stw, a w szczególno艣ci:
a) przyjmowanie wymaganych dokumentów i zapewnie艅 o niestawianiu przeszkód prawnych do zawarcia ma艂偶e艅stwa i wydawanie za艣wiadcze艅 do zawarcia ma艂偶e艅stwa konkordatowego,
b) sporz膮dzanie aktów ma艂偶e艅stwa na podstawie z艂o偶onych dokumentów i o艣wiadcze艅 sk艂adanych w sposób okre艣lony przepisami kodeksu rodzinnego i opieku艅czego oraz prawa o aktach stanu cywilnego,
c) prowadzenie ksi膮g urodze艅, ma艂偶e艅stw i zgonów oraz akt zbiorowych oraz dokonywanie w nich wzmianek dodatkowych, przypisków, wystawianie wypisów, odpisów i za艣wiadcze艅,
d) wydawanie innych za艣wiadcze艅 z ksi膮g stanu cywilnego,
e) wydawanie za艣wiadczenie o zdolno艣ci prawnej do zawarcia zwi膮zku ma艂偶e艅skiego za granic膮,
f) wydawanie za艣wiadczenie o stanie cywilnym,
g) uwierzytelnianie ksi膮g ma艂偶e艅stw,
h) sporz膮dzanie aktów ma艂偶e艅stwa zawartych za granic膮,
i) udzielanie 艣lubów cywilnych w lokalu i poza lokalem,
j) uznanie orzeczenia zagranicznego dotycz膮cego rozwi膮zania ma艂偶e艅stwa przez rozwód wydanego na terenie Unii Europejskiej,
k) uznanie orzeczenia zagranicznego dotycz膮cego rozwi膮zania ma艂偶e艅stwa przez rozwód wydanego w pa艅stwach spoza Unii Europejskiej,
l) powrót ma艂偶onka rozwiedzionego do poprzedniego nazwiska,
m) nadanie medalu "Za d艂ugoletnie po偶ycie ma艂偶e艅skie",
n) transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego i ich uzupe艂nianie i prostowanie;
2) prowadzenie spraw zwi膮zanych z rejestracj膮 urodze艅 i zgonów:
a) uznanie ojcostwa dziecka, dla którego sporz膮dzony zosta艂 ju偶 akt urodzenia,
b) uznanie ojcostwa jednocze艣nie ze zg艂oszeniem urodzenia b膮d藕 uznanie dziecka pocz臋tego,
c) przyjmowanie o艣wiadcze艅 o:
- uznaniu ojcostwa,
- nadaniu dziecku nieznanego ojca nazwiska matki,
- nadaniu dziecku nazwiska m臋偶a matki,
- zmianie imienia wpisanego do aktu urodzenia dziecka przez rodziców;
3) wydawanie decyzji w sprawach wynikaj膮cych z prawa o aktach stanu cywilnego;
4) wydawanie decyzji wynikaj膮cych z ustawy o zmianie imion i nazwisk;
5) dokonywanie innych czynno艣ci przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz w kodeksie rodzinnym i opieku艅czym;
6) przechowywanie ksi膮g stanu cywilnego, oraz powiadamianie o tych czynno艣ciach w艂a艣ciwych USC, wystawianie wypisów ksi膮g, prowadzenie skorowidzów, przechowywanie akt zbiorowych, przekazywanie ksi膮g stuletnich do archiwum pa艅stwowego;
7) wspó艂dzia艂anie z jednostkami ewidencji ludno艣ci i dowodów osobistych, s膮dami, wojewódzkimi urz臋dami statystycznymi oraz placówkami zagranicznymi;
8) Sprostowanie i uzupe艂nienie aktów stanu cywilnego w formie czynno艣ci materialno-technicznej;
9) prowadzenie akt zbiorowych;
10) realizowanie przydzielonych zada艅 na rzecz obronno艣ci kraju;
11) rejestracja zderze艅 w Centralnym Rejestrze Stanu Cywilnego zwanym 殴RÓD艁EM;
a) przenoszenie aktów stanu cywilnego z ksi膮g stanu cywilnego do 殴RÓD艁A,
b) dokonywanie w przeniesionych do 殴RÓD艁A aktach stanu cywilnego wzmianek i przypisków,
c) nanoszenie w aktach stanu cywilnego znajduj膮cych si臋 w 殴RÓDLE wyroków s膮dowych, wzmianek, przypisków,
d) wysy艂anie zlece艅 do innych USC o migracj臋 aktów stanu cywilnego,
e) Realizacja zlece艅 przys艂anych z innych urz臋dów,
f) Wydawanie odpisów aktów ze 殴RÓD艁A,
g) Pobieranie formularzy 艣cis艂ego zarachowania z Mazowieckiego Urz臋du Wojewódzkiego,
12) weryfikacja danych w PESEL:
a) usuwanie niezgodno艣ci danych z aktami,
b) nanoszenie zmian stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska, wyroków rozwodowych,
c) rejestracja urodze艅, ma艂偶e艅stw i zgonów w PESEL,
d) nadawanie numeru PESEL noworodkom oraz ich meldowanie – wydawanie za艣wiadcze艅 o numerze PESEL i zameldowaniu,
13) przyjmowanie wp艂at op艂aty skarbowej na kwitariusz i rozliczanie si臋 z przyj臋tych wp艂at.

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 13:56:48, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH
05-250 Radzymin ul. Konstytucji 3 Maja 19 

 e-mail: so@radzymin.pl

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Joanna Mioduchowska Kierownik 2 22 6676701
Anna Godlewska Inspektor 2 22 6676703
Anna Wardak Podinspektor 2 22 6676704
Dorota Wi臋ch Pomoc Administracyjna 2 22 6676705

 

Do zakresu dzia艂ania Referatu Spraw Obywatelskich nale偶y w szczególno艣ci:

1) prowadzenie ewidencji ludno艣ci i rejestru wyborców w systemie komputerowym;
2) prowadzenie kartoteki pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców;
3) sporz膮dzanie wykazu dzieci dla potrzeb szkó艂;
4) wspó艂praca z Ministerstwem w艂a艣ciwym w zakresie nadawania numerów ewidencyjnych PESEL;
5) uzupe艂nianie brakuj膮cych danych osobowych w rejestrze mieszka艅ców;
6) u偶ytkowanie systemu 殴RÓD艁O – praca z danymi zawartymi w Rejestrze PESEL i Rejestrze Dowodów Osobistych;
7) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców mieszka艅ców gminy;
8) sporz膮dzanie i aktualizacja spisów wyborców;
9) prowadzenie post臋powa艅 oraz wydanie decyzji administracyjnych w sprawach wymeldowania, odmowy zameldowania oraz usuni臋cia zapisu o zameldowaniu na podstawie ustawy z dnia 24 czerwca 2010 r. Ewidencja ludno艣ci (t.j. Dz.U. 2015 poz. 388 z pó藕n. zm.);
10) wydawanie dokumentów stwierdzaj膮cych to偶samo艣膰, wydawanie decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego;
11) realizacja innych zada艅 wynikaj膮cych z ustawy Ewidencja ludno艣ci i ustawy o dowodach osobistych dla mieszka艅ców gminy;
12) przyjmowanie, opracowywanie i weryfikacja wniosków dowodowych z komputerowymi zbiorami danych – Rejestr PESEL, RDO;
13) udzielanie informacji i udost臋pnianie dokumentów przechowywanych w kopertach osobowych organom i jednostkom do tego upowa偶nionym;
14) udzia艂 w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
15) prowadzenie rejestru poszukiwanych;
16) udost臋pnianie danych osobowych ze zbiorów ewidencji ludno艣ci i dowodów osobistych na wniosek zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami;
17) realizacja innych zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o ewidencji ludno艣ci i dowodach osobistych dla mieszka艅ców gminy.

 
Informacj zaktualizowano 2018-04-30 18:13:24, wprowadzaj眂y: Katarzyna Czuba, autor: Monika Or艂owska

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. DZIA艁ALNO艢CI GOSPODARCZEJ
I ZEZWOLE艃
05-250 Radzymin ul. Konstytucji 3 Maja 19 

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Magdalena Ros艂on Inspektor 11 22 6676708
Aleksandra Adamczyk Pomoc Administracyjna 11 22 6676709

 

Do zakresu dzia艂ania Samodzielnego Stanowiska ds. Dzia艂alno艣ci Gospodarczej i Zezwole艅 nale偶y w szczególno艣ci:

1) przekszta艂canie wniosku Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej (CEIDG) na form臋 dokumentu elektronicznego, opatrywanie go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomoc膮 kwalifikowanego certyfikatu albo potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP;
2) wzywanie do skorygowania lub uzupe艂nienia niepoprawnego wniosku CEIDG pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
3) wprowadzanie danych do CEIDG;
4) udzielanie pomocy i informacji w zakresie Polskiej Klasyfikacji Dzia艂alno艣ci;
5) wspó艂praca z Pa艅stwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Komend膮 Powiatow膮 Policji, Urz臋dem Skarbowym, Zak艂adem Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych;
6) prowadzenie rejestru podmiotów posiadaj膮cych zezwolenia na sprzeda偶 napojów alkoholowych przeznaczonych do spo偶ycia w miejscu sprzeda偶y i poza miejscem sprzeda偶y;
7) prowadzenie rejestru podmiotów posiadaj膮cych zezwolenia jednorazowe;
8) przyjmowanie wniosków o wydanie zezwole艅 na sprzeda偶 napojów alkoholowych;
9)  przyjmowanie wniosków o wydanie za艣wiadczenia potwierdzaj膮cego dokonania wp艂aty za korzystanie z zezwolenia na sprzeda偶 napojów alkoholowych;
10) przekazywanie Komisji Rozwi膮zywania Problemów Alkoholowych wniosków o wydanie zezwole艅 na sprzeda偶 napojów alkoholowych;
11) naliczanie op艂at za korzystanie z zezwole艅 na sprzeda偶 lub sprzeda偶 i podawanie napojów alkoholowych;
12)  wspó艂praca z Referatem Finansowym w zakresie ustalania dochodów gminy z tytu艂u wydawanych zezwole艅 na sprzeda偶 lub sprzeda偶 i podawanie napojów alkoholowych;
13) wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówk膮;
14) prowadzenie spraw zwi膮zanych z prowadzeniem ewidencji innych obiektów, w których 艣wiadczone s膮 us艂ugi hotelarskie;
15) rozpoznawanie wniosków o wydanie Radzymi艅skiej Karty Mieszka艅ca drukowanie kart oraz ich wydawanie osobom uprawnionym. 

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 13:46:45, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBRONY CYWILNEJ, OBRONNO艢CI I ZARZ膭DZANIA KRYZYSOWEGO 05-250 Radzymin Konstytucji 3 Maja 19

 

   Nr pokoju Nr telefonu   e-mail
Dariusz D膮bkowski Podinspektor 12 22 6676711
Tomasz Bielec Pomoc Administracyjna 12 22 6676712

 

Do zakresu dzia艂ania Samodzielnego Stanowiska ds. Obrony Cywilnej, Obronno艣ci i Zarz膮dzania Kryzysowego nale偶y w szczególno艣ci:

1) realizowanie zada艅 w dziedzinie obronno艣ci Pa艅stwa w zakresie ustalonym w przepisach dotycz膮cych powszechnego obowi膮zku obrony, a tak偶e zada艅 powierzonych;
2) planowanie, kierowanie i koordynowanie przygotowa艅 oraz realizacji przedsi臋wzi臋膰 Obrony Cywilnej (OC) przez komórki organizacyjne urz臋du, przedsi臋biorstwa pa艅stwowe, instytucje i inne jednostki organizacyjne na terenie gminy Radzymin;
3) planowanie przedsi臋wzi臋膰 OC i ustalanie zada艅 dla urz臋du oraz zak艂adów pracy, (zarz膮dze艅 i wytycznych Szefa OC - burmistrza, opracowanie Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego, realizacja zalece艅 do Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego);
4) koordynacja opracowania planu OC gminy oraz nadzorowanie opracowywania planów OC zak艂adów pracy, a tak偶e ich aktualizacja;
5) organizowanie szkole艅 i 膰wicze艅 OC oraz szkolenie ludno艣ci w zakresie powszechnej samoobrony i udzielanie pomocy w realizacji przysposobienia obronnego m艂odzie偶y (organizacja zawodów, konkursów itp.);
6) organizowanie dzia艂a艅 zwi膮zanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagro偶e艅 na terenie gminy;
7) przygotowanie i zapewnienie dzia艂ania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania ska偶e艅;
8) prowadzenie i kontrolowanie cotygodniowej 艂膮czno艣ci radiowej;
9) organizacja kierowania obron膮 cywiln膮 oraz wspó艂dzia艂anie, przygotowanie dubluj膮cych organów kierowania;
10) kierowanie tworzeniem, przygotowaniem do dzia艂ania i dzia艂aniem formacji OC;
11) koordynacja przygotowania, roz艣rodkowania i ewakuacji (przyj臋cia ludno艣ci), przygotowania akcji ratunkowych, przygotowania dokumentacji w tym zakresie, koordynacja tych dzia艂a艅;
12) przygotowanie i zapewnienie stanowisk kierowania;
13) planowanie i organizacja zaciemniania i wygaszania o艣wietlenia w miastach, wsiach i zak艂adach pracy;
14) nadzór nad realizacj膮 przedsi臋wzi臋膰 zwi臋kszaj膮cych uodpornienie zak艂adów pracy i obiektów u偶yteczno艣ci publicznej przed 艣rodkami ra偶enia;
15) planowanie, ewidencjonowanie maszyn i urz膮dze艅, sprz臋tu i 艣rodków materialnych przydatnych do realizacji zada艅 OC oraz nadzór nad ich wykorzystaniem;
16) planowanie i udzia艂 w organizacji spo艂ecznej s艂u偶by zdrowia do udzielania pomocy poszkodowanym;
17) planowanie i nadzór nad zaopatrywaniem formacji OC w sprz臋t, 艣rodki i umundurowanie, warunkami ich przechowywania, konserwacj膮, eksploatacj膮, remontami i wymian膮;
18) planowanie, rozdzielanie i realizacja 艣rodków finansowych przeznaczonych na zadania OC;
19) planowanie ochrony dóbr kultury przed 艣rodkami ra偶enia oraz ewakuacja tych dóbr;
20) prowadzenie kontroli realizacji zada艅 OC w zak艂adach pracy oraz dokumentacji w tym zakresie;
21) prowadzenie spraw zwi膮zanych z nak艂adaniem i realizowaniem 艣wiadcze艅 osobistych i rzeczowych na rzecz si艂 zbrojnych oraz Obrony Kraju;
22) sta艂a wspó艂praca z powiatowym i wojewódzkim wydzia艂em zarz膮dzania kryzysowego;
23) prowadzenie ca艂okszta艂tu spraw zwi膮zanych z ochron膮 przeciwpo偶arow膮 w siedzibie urz臋du oraz 艣cis艂a wspó艂praca z jednostkami organizacyjnymi PSP i OSP;
24) organizowanie i koordynowanie szkolenia pracowników w dziedzinie ochrony przeciwpo偶arowej.
25) prowadzenie spraw zwi膮zanych z Akcj膮 Kuriersk膮;
26) przygotowanie decyzji w sprawach zwi膮zanych z wyp艂at膮 rekompensat wynagrodzenia utraconego przez 偶o艂nierzy rezerwy odbywaj膮cych 膰wiczenia wojskowe;

 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 13:50:02, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Monika Or艂owska

INSPEKTOR  OCHRONY DANYCH

 

   e-mail
Arkadiusz Godula Inspektor ochrony danych

 

 
Informacj dodano 2018-08-02 14:21:59, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska

GODZINY PRACY REFERATÓW 

poniedzia艂ek   - 10.00 - 19.00
 wtorek  - 08.00 - 16.00
 艣roda  - 08.00 - 16.00
 czwartek  - 08.00 - 16.00
 pi膮tek  - 08.00 - 15.00

Biuro Obs艂ugi Interesantów

poniedzia艂ek   - 10.00 - 19.00
 wtorek  - 08.00 - 16.00
 艣roda  - 08.00 - 16.00
 czwartek  - 08.00 - 16.00
 pi膮tek  - 08.00 - 15.00
 
Informacj zaktualizowano 2017-09-18 14:01:37, wprowadzaj眂y: Anna Kotowska, autor: Anna Kotowska - Inspektor w Referacie OgO
wersja do druku