Kiedy dost臋p do informacji publicznej jest ograniczony ?
Dost臋p do informacji publicznej jest ograniczony w przypadkach:
1. Informacji niejawnej (tajemnicy pa艅stwowej i s艂u偶bowej), 2. Informacji stanowi膮cej tajemnic臋 ustawowo chronion膮 (tajemnic臋 zawodow膮 lub jednostki organizacyjnej), 3. Tajemnicy przedsi臋biorcy, chyba 偶e przedsi臋biorca zrezygnuje z przys艂uguj膮cego mu prawa, 4. Ze wzgl臋du na prywatno艣膰 osoby fizycznej, z dwoma wyj膮tkami: a) ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach fizycznych pe艂ni膮cych funkcje publiczne, maj膮cych zwi膮zek z pe艂nieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzania i wykonywania funkcji, b) osoba fizyczna rezygnuje z przys艂uguj膮cej ochrony jej prywatno艣ci
Je偶eli jeste艣cie Pa艅stwo zainteresowani szczegó艂ami dotycz膮cymi: praw dost臋pu do informacji publicznej, formy w jakiej powinna by膰 udost臋pniona oraz jakie ograniczenia wyst臋puj膮 w dost臋pie do informacji publicznej - zach臋camy do zapoznania si臋 z najwa偶niejszymi aktami prawnymi:
USTAWA z dnia 6 wrze艣nia 2001 r. o dost臋pie do informacji publicznej.
USTAWA z dnia 16 wrze艣nia 2011 r. o zmianie ustawy o dost臋pie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw
USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 18 wrze艣nia 2001 r. o podpisie elektronicznym
Rozporz膮dzenie Ministra Spraw Wewn臋trznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej
Rozporz膮dzenie Rady Ministrów z dnia 11 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie minimalnych wymaga艅 dla systemów teleinformatycznych
*****************
Czynno艣膰 przetwarzania: prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowanie korespondencji i udzielanie na ni膮 odpowiedzi). Obowi膮zek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporz膮dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi膮zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep艂ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w j臋zyku polskim: Dziennik Urz臋dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy i偶:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrz Radzymina z siedzib膮 w Urz臋dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. Ko艣ciuszki 2, 05-250 RadzyminDane kontaktowe: Gmina Radzymin z siedzib膮 w Urz臋dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. Ko艣ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, email: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane s膮 w celu prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na ni膮 odpowiedzi). c) podstaw膮 przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezb臋dno艣膰 wype艂nienia przez administratora danych obowi膮zku prawnego, a podstaw膮 prawn膮 s膮 nast臋puj膮ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorz膮dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ze zm.), oraz rozporz膮dzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia艂ania archiwów zak艂adowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67). d) Pana/Pani* dane osobowe b臋d膮 przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom 艣wiadcz膮cym us艂ugi techniczne, przedsi臋biorcom telekomunikacyjnym, firmom 艣wiadcz膮cym us艂ugi hostingowe, firmom archiwizuj膮cym dokumenty, operatorom pocztowym**. e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywa膰 Pana/Pani* danych osobowych do pa艅stwa trzeciego lub organizacji mi臋dzynarodowej, w tym równie偶 do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdzi艂a odpowiedni stopie艅 ochrony. f) okres, przez który dane osobowe b臋d膮 przechowywane: w zale偶no艣ci od charakteru korespondencji (np. korespondencja zwi膮zana z roszczeniami do 10 lat, inna korespondencja – stosownie do przepisów reguluj膮cych kwesti臋, której dotyczy korespondencja). g) przys艂uguje Panu/Pani* prawo do 偶膮dania od administratora danych dost臋pu do danych osobowych Pana/Pani* dotycz膮cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przys艂uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego pa艅stwa cz艂onkowskiego Unii Europejskiej, w艂a艣ciwego ze wzgl臋du na miejsce zwyk艂ego pobytu lub pracy lub ze wzgl臋du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez Pani膮/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezb臋dne w celu rejestracji korespondencji i udzielenia na ni膮 odpowiedzi, a tak偶e za艂atwienia sprawy, o ile korespondencja taki uprawniony wniosek zawiera. W przypadku niepodania danych korespondencja nie b臋dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na ni膮 odpowiedzi) nie s膮 podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie s膮 profilowane.
* niepotrzebne skre艣li膰 ** wype艂ni膰 odpowiednio do okoliczno艣ci
Czynno艣膰 przetwarzania: prowadzenie rejestru skarg i wniosków. Obowi膮zek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporz膮dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi膮zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep艂ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w j臋zyku polskim: Dziennik Urz臋dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy i偶:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrza Radzymina z siedzib膮 w Urz臋dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. Ko艣ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, e-mail: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane s膮 w celu prowadzenie rejestru skarg i wniosków. c) podstaw臋 przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezb臋dne do wype艂nienia przez administratora danych obowi膮zku prawnego, a podstaw膮 prawn膮 s膮 nast臋puj膮ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorz膮dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks post臋powania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z pó藕n. zm.) oraz rozporz膮dzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46). d) Pana/Pani* dane osobowe b臋d膮 przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom 艣wiadcz膮cym us艂ugi techniczne, przedsi臋biorcom telekomunikacyjnym, firmom 艣wiadcz膮cym us艂ugi hostingowe, firmom archiwizuj膮cym dokumenty, operatorom pocztowym.** e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywa膰 Pana/Pani* danych osobowych do pa艅stwa trzeciego lub organizacji mi臋dzynarodowej, w tym równie偶 do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdzi艂a odpowiedni stopie艅 ochrony. f) okres, przez który dane osobowe b臋d膮 przechowywane: w zale偶no艣ci od charakteru skargi lub wniosku (stosownie do przepisów reguluj膮cych kwesti臋, której dotyczy skarga lub wniosek). g) przys艂uguje Panu/Pani* prawo do 偶膮dania od administratora danych dost臋pu do danych osobowych Pana/Pani* dotycz膮cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przys艂uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego pa艅stwa cz艂onkowskiego Unii Europejskiej, w艂a艣ciwego ze wzgl臋du na miejsce zwyk艂ego pobytu lub pracy lub ze wzgl臋du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez Pani膮/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezb臋dne w celu przyj臋cia skargi lub wniosku. W przypadku niepodania danych skarga lub wniosek nie b臋dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru skarg i wniosków nie s膮 podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie s膮 profilowane.
* niepotrzebne skre艣li膰 ** wype艂ni膰 odpowiednio do okoliczno艣ci
Podanie danych osobowych jest obowi膮zkowe i wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks post臋powania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.1257 z pó藕n. zm).
|