www.archiwum.radzymin.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Radzymin www.archiwum.radzymin.bip.gmina.pl
Program współpracy strona g³ówna 

na 2007 rok


Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 26/iv/2007
Rady Miejskiej w Radzyminie
z dnia2 marca 2007 roku

Program współpracy
Gminy Radzymin z organizacjami pozarzÄ…dowymi  oraz  podmiotami,
o których mowa  w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2007

Wstęp

Priorytetem Gminy Radzymin jest jak najlepsze zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, którÄ…  tworzÄ… mieszaÅ„cy. SÅ‚użyć temu może  wspieranie organizacji pozarzÄ…dowych w realizacji ważnych celów spoÅ‚ecznych.
Celem Programu jest prowadzenie przez Gminę skutecznej działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowym, w zakresie odpowiadającym jej zadaniom, określenie czytelnych zasad tej współpracy, a w konsekwencji zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie gminnej polityki społecznej.
PodstawÄ… współpracy jest ustawa  z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego  i o wolontariacie ( Dz.U. z 2003 roku Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) oraz UchwaÅ‚a Nr 351/XXVII/2005 Rady Miejskiej w Radzyminie  z dnia  27 wrzeÅ›nia 2005 r. w sprawie:  zasad współpracy gminy Radzymin z organizacjami pozarzÄ…dowymi, której integralnÄ… część stanowi RadzymiÅ„ska Karta Współpracy Gminy z Organizacjami PozarzÄ…dowymi.

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

ZasadÄ… tworzenia Programu współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarzÄ…dowymi oraz innymi podmiotami prowadzÄ…cymi dziaÅ‚alność pożytku publicznego byÅ‚o odwoÅ‚anie siÄ™ - przy wyborze  zadaÅ„ priorytetowych - do uwarunkowaÅ„, tradycji oraz potrzeb lokalnego  Å›rodowiska.

§ 2

Program  współpracy:
• prezentuje politykÄ™ samorzÄ…du gminnego  w zakresie współpracy z organizacjami pozarzÄ…dowymi, okreÅ›lajÄ…c zadania priorytetowe do realizacji w roku 2007,
• dotyczy różnorodnych form współpracy,
• okreÅ›la zakres i zasady współpracy.

§ 3

UchwalajÄ…c  budżet, Rada Miejska zabezpiecza  w nim Å›rodki finansowe umożliwiajÄ…ce  realizacjÄ™ okreÅ›lonych  zadaÅ„ publicznych przez organizacje pozarzÄ…dowe i inne podmioty  prowadzÄ…ce dziaÅ‚alność pożytku publicznego  na rzecz mieszkaÅ„ców miasta i gminy Radzymin.

§ 4

Bezpośrednim realizatorem Programu współpracy w roku 2007 będzie Burmistrz Miasta i Gminy Radzymin.

§ 5

Podmioty współpracy są autonomiczne i suwerenne, a wzajemne oddziaływania regulują na zasadach umów i porozumień, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 6

Organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego winny dążyć do wzbogacenia przedsięwzięć służących zaspokajaniu potrzeb lokalnej społeczności oraz zapewnić realizację zleconych zadań w sposób efektywny, profesjonalny i terminowy.

§ 7

Ilekroć w niniejszym  programie mowa jest o:
- Ustawie  - rozumie siÄ™ przez to UstawÄ™ z dnia 24 kwietnia 2003 roku o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz.U. z 2003 roku, Nr 96, poz. 873  z późn. zm. ),
- Organizacji  - rozumie siÄ™ przez to organizacje pozarzÄ…dowe oraz podmioty prowadzÄ…ce dziaÅ‚alność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Programie – rozumie siÄ™ przez to  Program współpracy Gminy Radzymin na rok 2007 z organizacjami pozarzÄ…dowymi oraz podmiotami okreÅ›lonymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci  pożytku publicznego i o wolontariacie,
- dotacji – rozumie siÄ™ przez to dotacje w rozumieniu art.2 pkt.1 wymienionej Ustawy,
- konkursie – rozumie siÄ™ przez to otwarty konkurs, o którym mowa w art. 11, ust 2 i w art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolonariacie,
- Gminie – rozumie siÄ™ przez to miasto i gminÄ™ Radzymin,
- Burmistrzu - rozumie siÄ™ przez to Burmistrza Miasta i Gminy Radzymin,
- UrzÄ™dzie – rozumie siÄ™ przez to UrzÄ…d Miasta i Gminy Radzymin.

Rozdział II
Formy i zakres współpracy

§ 8

Zakresem współpracy Gminy z Organizacjami jest sfera zadań publicznych wymienionych w art. 4 ust..1 Ustawy, o ile te zadania są zadaniami ustawowymi gminy.

§ 9

Współpraca Gminy  z organizacjami pozarzÄ…dowymi może mieć charakter finansowy i pozafinansowy.

§ 10

Pozafinansowe formy współpracy  dotyczÄ…   sfery informacyjnej i organizacyjnej, głównie poprzez:
1. informowanie o zadaniach publicznych, które bÄ™dÄ… realizowane w 2007roku wraz z podaniem wysokoÅ›ci Å›rodków przeznaczonych z budżetu Gminy na ich realizacjÄ™ oraz o ogÅ‚aszanych konkursach ofert  i sposobach ich rozstrzygnięć;
2.  współtworzenie standardów realizacji zadaÅ„ publicznych;
3. organizacjÄ™ spotkaÅ„ samorzÄ…du gminnego  z  organizacjami; spotkania mogÄ… mieć, w zależnoÅ›ci od potrzeb, charakter konsultacyjny, informacyjny, integracyjny, w tym:
a) konsultowania aktów prawa miejscowego, odpowiednio  do zakresu  dziaÅ‚ania statutowego danej organizacji, zgodnie zasadÄ… dialogu spoÅ‚ecznego;
c) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków;
4. tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym (opiniujÄ…cych wnioski) lub inicjatywnym  w poszczególnych obszarach dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego;
5. pomoc w uzyskaniu lokalu lub udostępnienie lokalu komunalnego na działalność statutową Organizacji;
6. promocja  Organizacji, w tym umieszczenie na stronie internetowej i publikacjach UrzÄ™du   informacji o Organizacjach oraz ich dziaÅ‚alnoÅ›ci;                        
7. wspieranie Organizacji w ubieganiu się o pozyskiwanie funduszy ze źródeł zewnętrznych, w tym udzielanie rekomendacji.

§ 11

1. Współpraca o charakterze finansowym  polega  na zlecaniu realizacji zadaÅ„ publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji.
2. Współpraca Gminy z organizacjami w 2007 roku będzie obejmowała w szczególności następujące sfery zadań publicznych: kultury fizycznej i sportu, krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży, pomocy społecznej, ochrony i promocji zdrowia, kultury, edukacji i wychowania.
3. Jako zadania priorytetowe  wskazuje siÄ™:
-  w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz rozwiÄ…zywania  problemów uzależnieÅ„:
1) dziaÅ‚alność profilaktyczna oraz edukacyjna w  zakresie ochrony zdrowia; promocja zdrowego stylu życia -  upowszechnianie wiedzy prozdrowotnej wÅ›ród lokalnej spoÅ‚ecznoÅ›ci.
2) rehabilitacja spoÅ‚eczna, przeciwdziaÅ‚anie wykluczeniu spoÅ‚ecznemu,  specjalistyczna pomoc osobom uzależnionym, a także  profilaktyka i edukacja zdrowotna w zakresie uzależnieÅ„,  propagowanie trzeźwoÅ›ci.
- w zakresie pomocy spoÅ‚ecznej, w tym dziaÅ‚ania  na rzecz  osób starszych i niepeÅ‚nosprawnych:
1) organizacja  czasu wolnego i wypoczynku  dla dzieci i mÅ‚odzieży z rodzin dysfunkcyjnych oraz o niskim statusie materialnym.
2) wspieranie aktywizacji osób starszych i niepełnosprawnych poprzez działalność kulturalną, integrującą, edukacyjną, głównie w zakresie edukacji społecznej.
- w zakresie kultury i pielęgnowania tradycji narodowych, regionalnych i lokalnych:
1) pielÄ™gnowanie tradycji narodowych, lokalnych i regionalnych, pielÄ™gnowanie polskoÅ›ci oraz rozwój Å›wiadomoÅ›ci obywatelskiej i kulturowej,  w szczególnoÅ›ci w zakresie utrwalania etosu walki o niepodlegÅ‚ość poprzez:
a) inspirowanie oraz współdziałanie w organizowaniu obchodów, uroczystości, przedsięwzięć wydawniczych i wystawienniczych,
b) popularyzowanie miejsc, wydarzeń i postaci historycznych związanych z walką imęczeństwem.
-  w zakresie kultury fizycznej i sportu, krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i mÅ‚odzieży:
1) rozwijanie różnych dyscyplin sportowych poprzez szkolenie sportowe dzieci i mÅ‚odzieży, stworzenie systemu szkoleÅ„ w wybranych dyscyplinach sportu, organizacja współzawodnictwa sportowego o zasiÄ™gu lokalnym oraz ponadregionalnym  - organizacja  zawodów, rozgrywek sportowych oraz imprez sportowo -  rekreacyjnych;
2) organizacja aktywnego  wypoczynku rekreacyjno – sportowego dzieci i mÅ‚odzieży.
- w zakresie edukacji, oświaty i wychowania:
1) wspieranie działalności wychowawczej poprzez organizowanie czasu wolnego i wypoczynku dla dzieci i młodzieży.

§ 12

1. W przypadku, gdy pozwoli na to stan środków budżetu Gminy i będą za tym przemawiać szczególne potrzeby społeczne, współdziałanie w formie wsparcia wykonania zadań publicznych przez Organizacje może obejmować także zadania nie uznane za priorytetowe.
2. Organizacja może z własnej inicjatywy wystąpić do Burmistrza z ofertą realizacji zadania również takiego, które jest realizowane w inny sposób przez organ administracji publicznej; w takim przypadku Burmistrz ma obowiązek rozważyć celowość realizacji zadania przez Organizację i poinformować o podjętej decyzji w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia .


Rozdział III
Zasady współpracy

§ 13

Współpraca Gminy z Organizacjami  odbywa siÄ™ w oparciu o zasady: 
a) partnerstwa – ustalanie zakresu współpracy, opiniowanie wniosków,
b) pomocniczoÅ›ci – wspieranie realizacji wyznaczonych zadaÅ„ publicznych oraz wszelkiego typu dziaÅ‚alnoÅ›ci  w sferze  zadaÅ„ publicznych,
c) efektywnoÅ›ci – osiÄ…ganie możliwie najlepszych efektów realizacji zadaÅ„,
d) jawnoÅ›ci – udostÄ™pnianie informacji o zasadach współpracy, a także o Å›rodkach finansowych zaplanowanych w budżecie, kryteriach i sposobach oceny ofert i wniosków wpisujÄ…c siÄ™ formÄ™ dialogu spoÅ‚ecznego.

§ 14

Organizacje, prowadzące działalność pożytku publicznego, wspomagają Gminę w sferze realizacji zadań publicznych określonych w art. 4 Ustawy, w zakresie odpowiadającym zadaniom gminy.

§ 15

BezpoÅ›redni udziaÅ‚ Organizacji w wykonywaniu zadaÅ„ publicznych realizowanych przez GminÄ™ zapewnia siÄ™ poprzez  zlecanie realizacji zadaÅ„ tym podmiotom, których dziaÅ‚alność statutowa jest zwiÄ…zana z dziedzinÄ… zlecanego zadania.

§ 16

Organizacja ubiegająca się o wsparcie finansowe Gminy wykazuje w składanej ofercie udział środków własnych.

§ 17

1. Zlecanie realizacji zadaÅ„ publicznych bÄ™dzie odbywać siÄ™ głównie  w formie wspierania wraz z  udzielaniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
2. Zlecanie realizacji  zadaÅ„ publicznych odbywa siÄ™ po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrÄ™bne przewidujÄ… inny tryb zlecenia;
a) otwarte konkursy ofert sÄ… ogÅ‚aszane i przeprowadzane  w oparciu o przepisy Ustawy i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
3. Realizacja zadaÅ„ publicznych  może nastÄ…pić w innym trybie niż okreÅ›lony w pkt.3 , jeżeli dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób okreÅ›lony w przepisach odrÄ™bnych (a w szczególnoÅ›ci  na zasadach i w trybie okreÅ›lonym w przepisach o zamówieniachpublicznych). 
4. Ostatecznego podziaÅ‚u Å›rodków przyznanych Organizacjom dokonuje Burmistrz  po zapoznaniu siÄ™ z opiniÄ…  powoÅ‚anego  ZespoÅ‚u OpiniujÄ…cego.                                              
5. Informacje o podziale Å›rodków finansowych  wraz ze zwiÄ™zÅ‚ym opisem zadania zostanÄ… umieszczone  na stronach internetowych gminy www.radzymin.pl  i na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ UrzÄ™du w terminie 30 dni od dnia zakoÅ„czenia postÄ™powania konkursowego, nie później jednak niż 3 miesiÄ…ce od daty  ogÅ‚oszenia; od decyzji tych  nie przysÅ‚uguje Organizacji odwoÅ‚anie.

§ 18

Zespół Opiniujący
1. Zespół Opiniujący jest powoływany zarządzeniem Burmistrza.
2. Zespół ma charakter doradczy  i inicjatywny.
3. Do podstawowych zadaÅ„ ZespoÅ‚u  należy:
- opiniowanie ofert konkursowych  na realizacjÄ™ zadaÅ„ publicznych, współfinansowanych przez GminÄ™,
- udzielanie pomocy Organizacji w rozwiązywaniu różnego typu problemów powstałych w trakcie realizacji danego zadania.
4. Zespół składa się z przedstawicieli Rady Miejskiej, Urzędu i Organizacji w liczbie 5 osób; osobowy skład Zespołu każdorazowo określa Burmistrz.
5. Regulamin dziaÅ‚ania ZespoÅ‚u okreÅ›la Burmistrz  w drodze zarzÄ…dzenia.


§ 19

1. Wysokość środków budżetowych na realizacje zadań określa uchwała w sprawie przyjęcia budżetu Gminy na rok 2007.
2. Przekazanie środków finansowych (dotacji) na realizację określonego zadania odbywa się na podstawie umowy opracowanej według obowiązującego wzoru.
3. Przyznane dotacje nie mogą być wykorzystane na inny cel niż przedstawiony w ofercie i określony w umowie; prawa i obowiązki wynikające z umowy nie mogą być przekazane osobom trzecim.
4. Dotacje  nie mogÄ… być wykorzystywane  na:
• przedsiÄ™wziÄ™cia, które sÄ… finansowane z budżetu Gminy  lub jej funduszy   celowych z innego tytuÅ‚u i na podstawie odrÄ™bnych przepisów,
• pokrycie deficytu zrealizowanych wczeÅ›niej przedsiÄ™wzięć,
• zakup nieruchomoÅ›ci,
• finansowanie kosztów dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej podmiotów  prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność pożytku publicznego,
• dziaÅ‚alność politycznÄ… lub religijnÄ….
5. Podmioty, które otrzymaÅ‚y dotacjÄ™ obowiÄ…zane sÄ… do realizacji zadania z należytÄ… starannoÅ›ciÄ…, z uwzglÄ™dnieniem przepisów  ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 20

Podmioty realizujÄ…ce  zadania zlecane przez GminÄ™ zobowiÄ…zane sÄ… do informowania o fakcie dofinansowania zadania z budżetu  Gminy w wydawnictwach i materiaÅ‚ach  informacyjnych dotyczÄ…cych zleconego zadania, a także poprzez tablice informacyjne lub w inny sposób adekwatny do charakteru realizowanego zadania.

§ 21

Sprawozdawczość i kontrola
1.Organizacja zobowiÄ…zana jest do rzetelnego rozliczenia przedmiotu umowy: zÅ‚ożenia sprawozdania merytoryczno – finansowego ( nie wyklucza siÄ™ zobligowania Organizacji do zaÅ‚Ä…czenia kserokopii faktur, rachunków i innych dokumentów ksiÄ™gowych ) na odpowiednich drukach; niezÅ‚ożenie w okreÅ›lonym terminie sprawozdania z wykonania zadania, na które Organizacja otrzymaÅ‚a dotacjÄ™, spowoduje nie przyznanie dotacji na  rok nastÄ™pny.
2. Organizacja, która uzyskaÅ‚a dotacjÄ™ obowiÄ…zana jest poddać siÄ™ kontroli i ocenie realizacji zadania, dokonywanej w zakresie i wedÅ‚ug kryteriów  okreÅ›lonych w art.17 Ustawy, a w szczególnoÅ›ci:  stanu realizacji zadania, efektywnoÅ›ci, gospodarnoÅ›ci, rzetelnoÅ›ci i jakoÅ›ci wykonania zadania, prawidÅ‚owoÅ›ci w wykorzystaniu Å›rodków  publicznych otrzymanych na realizacjÄ™ zadania i prowadzenia dokumentacji okreÅ›lonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.
3. KontrolÄ™ prawidÅ‚owoÅ›ci, efektywnoÅ›ci i celowoÅ›ci wykorzystania Å›rodków publicznych prowadzić bÄ™dÄ…  organy Gminy, a podmiot wykonujÄ…cy zadanie zlecone udostÄ™pnia kontrolujÄ…cemu wszelkÄ… dokumentacjÄ™ zwiÄ…zanÄ… z jego realizacjÄ….                                                                                                          
4. Sprawowanie kontroli realizacji zadania publicznego przez  OrganizacjÄ™ polega na:
- wizytacji organizacji lub  innej formie  sprawdzenia jej dziaÅ‚alnoÅ›ci  w zakresie sposobu realizacji zleconego zadania, analizie i ocenie sprawozdaÅ„ (merytorycznych i finansowych) skÅ‚adanych przez podmioty realizujÄ…ce zadanie gminne zlecone przez GminÄ™.

§ 22

Komunikacja i monitoring współpracy
1. Informowanie  Organizacji o dziaÅ‚aniach dotyczÄ…cych III sektora   poprzez:
- stronÄ™ internetowÄ… www.radzymin.pl,
- Biuletyn Informacji Publicznej,
- tablice ogłoszeń,
- prasÄ™ lokalnÄ….
2. Organizacje informujÄ… GminÄ™  o swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci  i zrealizowanych przedsiÄ™wziÄ™ciach pisemnie  oraz zgodnie z zasadami okreÅ›lonymi w zawartych umowach, a wszelkie uwagi, wnioski i propozycje dotyczÄ…ce bieżącej realizacji Programu mogÄ… być zgÅ‚aszane Burmistrzowi za poÅ›rednictwem pracownika UrzÄ™du koordynujÄ…cego współpracÄ™.
3. Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej roczne sprawozdanie z wykonania zadań zleconych na podstawie niniejszej uchwały łącznie ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu;
merytoryczny zakres sprawozdania obejmować powinien:
- ilość ogłoszonych konkursów i tematy,
- ilość złożonych ofert na poszczególne konkursy,
- ilość ofert odrzuconych i ilość rezygnacji,
- ilość zawartych umów na realizację zadań publicznych,
- wysokość przyznanych dotacji i stopień ich wykorzystania,
- ilość spotkaÅ„ z organizacjami i ilość organizacji biorÄ…cych w nich  udziaÅ‚.
4. W zakresie oceny i przebiegu  współpracy Gminy z organizacjami  w roku 2007 stosowane bÄ™dÄ…  niżej wymienione wskaźniki, stanowiÄ…ce mierniki efektywnoÅ›ci Programu:
• liczba organizacji pozarzÄ…dowych podejmujÄ…cych zadania publiczne w oparciu o dotacje, z wyszczególnieniem organizacji podejmujÄ…cych  współpracÄ™ z gminÄ… po raz pierwszy,
• liczba osób, które byÅ‚y adresatami realizowanych dziaÅ‚aÅ„  publicznych,
• liczba osób zaangażowanych w realizacjÄ™ zadaÅ„ publicznych (w tym wolontariuszy),
• ilość zadaÅ„, które realizowano na podstawie programu współpracy,
• wysokość kwot udzielonych dotacji,
• wielkość wkÅ‚adu wÅ‚asnego organizacji pozarzÄ…dowych w realizacjÄ™ zadaÅ„ publicznych,
• systemowe rozwiÄ…zania problemów ważnych dla funkcjonowania Gminy, tworzenie i wdrażanie nowatorskich rozwiÄ…zaÅ„ problemów spoÅ‚ecznych.
5. Propozycje i wnioski dotyczÄ…ce Programu na rok 2008 organizacje mogÄ…  skÅ‚adać do Burmistrza  w terminie do 30 wrzeÅ›nia 2007 r.

Rozdział IV
Przepisy końcowe


§ 23

Wzory dokumentów zwiÄ…zanych ze zlecaniem zadaÅ„ publicznych do realizacji, tj.:  wzór
oferty, ramowy wzór umowy, wzór sprawozdania określa Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego w drodze rozporządzenia.

§ 24

W sprawach nieuregulowanych  niniejszym Programem do współpracy Gminy z Organizacjami zastosowanie majÄ… odpowiednie przepisy Ustawy o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie, Kodeksu Cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 25

Zmiany niniejszego Programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia.


Uzasadnienie
do projektu uchwały

w sprawie: Programu  współpracy Gminy Radzymin na rok 2007 z organizacjami pozarzÄ…dowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 29 maja 2003 r. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.)


Ustawa o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie nakÅ‚ada na wÅ‚adze samorzÄ…dowe Gminy Radzymin  obowiÄ…zek współpracy z organizacjami pozarzÄ…dowymi i innymi podmiotami prowadzÄ…cymi dziaÅ‚alność pożytku publicznego ( dziaÅ‚alność spoÅ‚ecznie użytecznÄ… )  przy realizacji zadaÅ„ publicznych.
Zakres współpracy musi być  zgodny  z zadaniami Gminy i odpowiadać wymogowi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci terytorialnej.
Roczny Program współpracy stanowi uszczegółowienie przedmiotu współpracy na rok 2007. Formy współpracy  zostaÅ‚y dobrane nie tylko do potrzeb organizacji, ale również do możliwoÅ›ci Gminy. Wymienione w uchwale zadania mieszczÄ… siÄ™ w poszczególnych obszarach dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego, które wymienia siÄ™ w § 7 uchwaÅ‚y Nr 351/XXVII/2005 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 27 wrzeÅ›nia 2005r. w sprawie zasad współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarzÄ…dowymi.
Wysokość Å›rodków finansowych przeznaczonych na realizacjÄ™ tych zadaÅ„  zostanie okreÅ›lona w uchwale budżetowej.
Przedłożony projekt uchwały stanowi zatem wypełnienie ustawowego obowiązku Rady wynikającego z wymienionej ustawy.
Przedmiotowa uchwała oznacza również realizację zasad partnerstwa i jawności w zakresie wykonywania zadań publicznych oraz stanowi dla władz Gminy podstawę do dysponowania środkami publicznymi.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.

 

 
Informacjê dodano 2009-01-28 14:26:34, wprowadzaj±cy: Anna Kotowska

Zobacz:
 na 2019 rok .  na 2018 rok .  na 2017 rok .  na 2016 rok .  na 2015 rok .  na 2014 rok .  na 2013 rok .  na 2012 rok .  na 2011 rok .  na 2010 rok .  na 2009 rok .  na 2008 rok .  na 2007 rok . 
wersja do druku
  Biuletyn Informacji Publicznej - www.archiwum.radzymin.bip.gmina.pl