Kiedy dostęp do informacji publicznej jest ograniczony ?
Dostęp do informacji publicznej jest ograniczony w przypadkach:
1. Informacji niejawnej (tajemnicy państwowej i służbowej), 2. Informacji stanowiącej tajemnicę ustawowo chronioną (tajemnicę zawodową lub jednostki organizacyjnej), 3. Tajemnicy przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca zrezygnuje z przysługującego mu prawa, 4. Ze względu na prywatność osoby fizycznej, z dwoma wyjątkami: a) ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach fizycznych pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzania i wykonywania funkcji, b) osoba fizyczna rezygnuje z przysługującej ochrony jej prywatności
Jeżeli jesteÅ›cie PaÅ„stwo zainteresowani szczegóÅ‚ami dotyczÄ…cymi: praw dostÄ™pu do informacji publicznej, formy w jakiej powinna być udostÄ™pniona oraz jakie ograniczenia wystÄ™pujÄ… w dostÄ™pie do informacji publicznej - zachÄ™camy do zapoznania siÄ™ z najważniejszymi aktami prawnymi:
USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
USTAWA z dnia 16 wrzeÅ›nia 2011 r. o zmianie ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw
USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej
RozporzÄ…dzenie Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagaÅ„ dla systemów teleinformatycznych
*****************
Czynność przetwarzania: prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowanie korespondencji i udzielanie na nią odpowiedzi). Obowiązek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w jÄ™zyku polskim: Dziennik UrzÄ™dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy iż:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrz Radzymina z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 RadzyminDane kontaktowe: Gmina Radzymin z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, email: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane sÄ… w celu prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na niÄ… odpowiedzi). c) podstawÄ… przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezbÄ™dność wypeÅ‚nienia przez administratora danych obowiÄ…zku prawnego, a podstawÄ… prawnÄ… sÄ… nastÄ™pujÄ…ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ze zm.), oraz rozporzÄ…dzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania archiwów zakÅ‚adowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67). d) Pana/Pani* dane osobowe bÄ™dÄ… przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi techniczne, przedsiÄ™biorcom telekomunikacyjnym, firmom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi hostingowe, firmom archiwizujÄ…cym dokumenty, operatorom pocztowym**. e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywać Pana/Pani* danych osobowych do paÅ„stwa trzeciego lub organizacji miÄ™dzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziÅ‚a odpowiedni stopieÅ„ ochrony. f) okres, przez który dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane: w zależnoÅ›ci od charakteru korespondencji (np. korespondencja zwiÄ…zana z roszczeniami do 10 lat, inna korespondencja – stosownie do przepisów regulujÄ…cych kwestiÄ™, której dotyczy korespondencja). g) przysÅ‚uguje Panu/Pani* prawo do żądania od administratora danych dostÄ™pu do danych osobowych Pana/Pani* dotyczÄ…cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przysÅ‚uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego paÅ„stwa czÅ‚onkowskiego Unii Europejskiej, wÅ‚aÅ›ciwego ze wzglÄ™du na miejsce zwykÅ‚ego pobytu lub pracy lub ze wzglÄ™du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez PaniÄ…/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbÄ™dne w celu rejestracji korespondencji i udzielenia na niÄ… odpowiedzi, a także zaÅ‚atwienia sprawy, o ile korespondencja taki uprawniony wniosek zawiera. W przypadku niepodania danych korespondencja nie bÄ™dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na niÄ… odpowiedzi) nie sÄ… podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie sÄ… profilowane.
* niepotrzebne skreślić ** wypełnić odpowiednio do okoliczności
Czynność przetwarzania: prowadzenie rejestru skarg i wniosków. ObowiÄ…zek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w jÄ™zyku polskim: Dziennik UrzÄ™dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy iż:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrza Radzymina z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, e-mail: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane sÄ… w celu prowadzenie rejestru skarg i wniosków. c) podstawÄ™ przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezbÄ™dne do wypeÅ‚nienia przez administratora danych obowiÄ…zku prawnego, a podstawÄ… prawnÄ… sÄ… nastÄ™pujÄ…ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) oraz rozporzÄ…dzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46). d) Pana/Pani* dane osobowe bÄ™dÄ… przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi techniczne, przedsiÄ™biorcom telekomunikacyjnym, firmom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi hostingowe, firmom archiwizujÄ…cym dokumenty, operatorom pocztowym.** e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywać Pana/Pani* danych osobowych do paÅ„stwa trzeciego lub organizacji miÄ™dzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziÅ‚a odpowiedni stopieÅ„ ochrony. f) okres, przez który dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane: w zależnoÅ›ci od charakteru skargi lub wniosku (stosownie do przepisów regulujÄ…cych kwestiÄ™, której dotyczy skarga lub wniosek). g) przysÅ‚uguje Panu/Pani* prawo do żądania od administratora danych dostÄ™pu do danych osobowych Pana/Pani* dotyczÄ…cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przysÅ‚uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego paÅ„stwa czÅ‚onkowskiego Unii Europejskiej, wÅ‚aÅ›ciwego ze wzglÄ™du na miejsce zwykÅ‚ego pobytu lub pracy lub ze wzglÄ™du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez PaniÄ…/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbÄ™dne w celu przyjÄ™cia skargi lub wniosku. W przypadku niepodania danych skarga lub wniosek nie bÄ™dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru skarg i wniosków nie sÄ… podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie sÄ… profilowane.
* niepotrzebne skreślić ** wypełnić odpowiednio do okoliczności
Podanie danych osobowych jest obowiÄ…zkowe i wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.1257 z późn. zm).
|