Czynność przetwarzania: prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowanie korespondencji i udzielanie na nią odpowiedzi). Obowiązek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w jÄ™zyku polskim: Dziennik UrzÄ™dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy iż:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrz Radzymina z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 RadzyminDane kontaktowe: Gmina Radzymin z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, email: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane sÄ… w celu prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na niÄ… odpowiedzi). c) podstawÄ… przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezbÄ™dność wypeÅ‚nienia przez administratora danych obowiÄ…zku prawnego, a podstawÄ… prawnÄ… sÄ… nastÄ™pujÄ…ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ze zm.), oraz rozporzÄ…dzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania archiwów zakÅ‚adowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67). d) Pana/Pani* dane osobowe bÄ™dÄ… przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi techniczne, przedsiÄ™biorcom telekomunikacyjnym, firmom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi hostingowe, firmom archiwizujÄ…cym dokumenty, operatorom pocztowym**. e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywać Pana/Pani* danych osobowych do paÅ„stwa trzeciego lub organizacji miÄ™dzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziÅ‚a odpowiedni stopieÅ„ ochrony. f) okres, przez który dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane: w zależnoÅ›ci od charakteru korespondencji (np. korespondencja zwiÄ…zana z roszczeniami do 10 lat, inna korespondencja – stosownie do przepisów regulujÄ…cych kwestiÄ™, której dotyczy korespondencja). g) przysÅ‚uguje Panu/Pani* prawo do żądania od administratora danych dostÄ™pu do danych osobowych Pana/Pani* dotyczÄ…cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przysÅ‚uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego paÅ„stwa czÅ‚onkowskiego Unii Europejskiej, wÅ‚aÅ›ciwego ze wzglÄ™du na miejsce zwykÅ‚ego pobytu lub pracy lub ze wzglÄ™du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez PaniÄ…/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbÄ™dne w celu rejestracji korespondencji i udzielenia na niÄ… odpowiedzi, a także zaÅ‚atwienia sprawy, o ile korespondencja taki uprawniony wniosek zawiera. W przypadku niepodania danych korespondencja nie bÄ™dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru korespondencji (przyjmowania korespondencji i udzielania na niÄ… odpowiedzi) nie sÄ… podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie sÄ… profilowane.
* niepotrzebne skreślić ** wypełnić odpowiednio do okoliczności
Czynność przetwarzania: prowadzenie rejestru skarg i wniosków. ObowiÄ…zek informacyjny z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 rozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w jÄ™zyku polskim: Dziennik UrzÄ™dowy Unii Europejskiej, Nr 4.5.2016) (RODO), informujemy iż:
a) administratorem Pana/Pani* danych osobowych jest Burmistrza Radzymina z siedzibÄ… w UrzÄ™dzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. KoÅ›ciuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. 22 667 67 67, fax. 22 786-51-95, e-mail: umig@radzymin.pl** b) Pana/Pani* dane osobowe przetwarzane sÄ… w celu prowadzenie rejestru skarg i wniosków. c) podstawÄ™ przetwarzania Pana/Pani* danych osobowych jest niezbÄ™dne do wypeÅ‚nienia przez administratora danych obowiÄ…zku prawnego, a podstawÄ… prawnÄ… sÄ… nastÄ™pujÄ…ce przepisy: Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) oraz rozporzÄ…dzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46). d) Pana/Pani* dane osobowe bÄ™dÄ… przekazywane innym odbiorcom tj.: partnerom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi techniczne, przedsiÄ™biorcom telekomunikacyjnym, firmom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi hostingowe, firmom archiwizujÄ…cym dokumenty, operatorom pocztowym.** e) administrator danych nie ma zamiaru przekazywać Pana/Pani* danych osobowych do paÅ„stwa trzeciego lub organizacji miÄ™dzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziÅ‚a odpowiedni stopieÅ„ ochrony. f) okres, przez który dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane: w zależnoÅ›ci od charakteru skargi lub wniosku (stosownie do przepisów regulujÄ…cych kwestiÄ™, której dotyczy skarga lub wniosek). g) przysÅ‚uguje Panu/Pani* prawo do żądania od administratora danych dostÄ™pu do danych osobowych Pana/Pani* dotyczÄ…cych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. h) przysÅ‚uguje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego paÅ„stwa czÅ‚onkowskiego Unii Europejskiej, wÅ‚aÅ›ciwego ze wzglÄ™du na miejsce zwykÅ‚ego pobytu lub pracy lub ze wzglÄ™du na miejsce domniemanego naruszenia RODO. i) podanie przez PaniÄ…/Pana* danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbÄ™dne w celu przyjÄ™cia skargi lub wniosku. W przypadku niepodania danych skarga lub wniosek nie bÄ™dzie procesowana. j) W ramach prowadzenie rejestru skarg i wniosków nie sÄ… podejmowane zautomatyzowane decyzje. Dane osobowe nie sÄ… profilowane.
* niepotrzebne skreślić ** wypełnić odpowiednio do okoliczności
Podanie danych osobowych jest obowiÄ…zkowe i wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.1257 z późn. zm).
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2015 poz. 2058) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek udostępniania wszystkich informacji o sprawach publicznych, zwanych dalej informacjami publicznymi. Wyjątek stanowią informacje niejawne.
Na prawo dostępu do informacji publicznej składają się uprawnienia do:
- uzyskania informacji publicznej, w tym informacji przetworzonej, - wglÄ…du do dokumentów urzÄ™dowych, - dostÄ™pu do posiedzeÅ„ kolegialnych organów wÅ‚adzy publicznej pochodzÄ…cych z powszechnych wyborów.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdej osobie. Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
Stosownie do art. 8 ust. 4 przedmiotowej ustawy informujemy, że udostępnianie informacji publicznych nastepuje poprzez:
- ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej, - udostępnianie na wniosek osoby zainteresowanej, - wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu.
Informacja publiczna, która nie zostaÅ‚a udostÄ™pniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostÄ™pniona na wniosek osoby zainteresowanej. Wniosku o udostÄ™pnienie informacji publicznej nie trzeba uzasadniać. Jeżeli informacja może być przekazana niezwÅ‚ocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba wystÄ™pujÄ…ca o informacjÄ™ nie musi skÅ‚adać wniosku pisemnego. UdostÄ™pnienie informacji na wniosek nastÄ™puje bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia zÅ‚ożenia wniosku.
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie. Odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni.
Za udzielenie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli urząd będzie musiał ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępniania lub koniecznością przekształcenia informacji na formę wskazaną we wniosku. Wnioskodawca powinien być poinformowany o wysokości opłaty. (art. 15 pkt 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r.)
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej Wniosek o udostępnienie informacji publicznej |